Szeptember 22-én a Google lekapcsolta az Európai Unióban a politikai tartalmú hirdetéseket, ám a Telex cikke szerint a Fidesz több reklámja mégis megjelenik a felületen. A lap úgy értesült, hogy ennek oka az, hogy például a Harcosok Klubja kampányai nem politikai hirdetésként futnak, hanem „vállalati, internetes és telekommunikációs” kategóriában.
Lengyel cég áll a hirdetések mögött
A Google átláthatósági adatbázisa szerint a Fideszhez köthető kampányokért nem közvetlenül a párt, hanem a Full Stack Experts Sp. z o.o. nevű lengyel cég fizet. A vállalat a Telex megkeresésére azt válaszolta:
„Az átláthatósági jelentésekben szereplő fizetőként való megjelenésünk kizárólag abból adódik, hogy hirdetési licenceket és technikai hozzáférést értékesítünk világszerte több tucat vállalati ügyfelünknek. Kizárólag technológiai szolgáltatóként működünk.”
A cég egyúttal hangsúlyozta, hogy nem felelősek a kampányok tartalmáért, célzásáért vagy létrehozásáért, beleértve a Fideszhez kapcsolódó hirdetéseket is.
A Telex kérdéseket küldött a Fidesznek és a Szuverenitásvédelmi Hivatalnak is, de egyik fél sem reagált. A helyzet így továbbra is tisztázatlan: a politikai hirdetések szűrése formálisan érvényben van, mégis akadnak, amelyek átcsúsznak rajta.