2025. 12. 05.

382.03 Ft

327.47 Ft

Támogatás

Kiemelt kategóriák

Belföld
Gazdaság
Külföld
Kultúra
Sport
Tech
Életmód
Autó

További kategóriák

Szórakozás
Belföld

Luxus a NER környezetében: így vélekednek a magyarok a fényűző életmódról

Luxus a NER környezetében: így vélekednek a magyarok a fényűző életmódról
10perc.hu
2025. 09. 05.
Fotó: Hadházy Ákos Facebook

Egy felmérés szerint a magyarok harmada elítéli a NER-hez köthető luxuséletmódot, míg csak minden negyedik ember tartja menőnek a fényűzést, a jachtoktól a designer ruhákig.

Hirdetés

Lassan megszokottá válik, hogy a hatalomhoz közeli politikusok, üzletemberek és családtagjaik magánrepülőkön, jachtokon, milliós ruhákban jelennek meg. Egy friss, 1200 fős, reprezentatív kutatás szerint azonban a magyar társadalom harmada kifejezetten elítéli a luxizást, és csak minden negyedik ember tartja menőnek a fényűző életmódot.

A NER fényűzése a gyakorlatban

  • Egyszerre három luxusjacht ringatózott az Adriai-tengeren, miközben Orbán Viktor miniszterelnök is ott nyaralt.

  • Orbán Győző, a miniszterelnök apja Hatvanpusztán 35–80 négyzetméteres vendégházakat, két úszómedencét és magánkönyvtárat alakít ki.

  • Mészáros Lőrinc antilopokat és zebrákat tart, vadászatai akár 30 ezer eurót, azaz 12 millió forintot is érhetnek.

  • Felesége, Várkonyi Andrea, milliós ruhákban és Cartier ékszerekben jelenik meg; tavaly például egy alkalommal 90 millió forint értékű kiegészítőben látogatta a szegedi Gregor József Általános Iskolát.

  • Más NER-közeli politikusok és milliárdosok is magángépekkel közlekednek, jachtoznak, és trófeákat szállíttatnak haza egzotikus állatokról.

Mit gondolnak a magyarok?

A Europion kutatás a luxus megítéléséről:

A luxus megítélése:

  • Elítéli a luxizást: 33% (12% szerint erkölcstelen és elítélendő, 23% szerint emberi esendőség).

  • Menőnek tartja a luxust: 25% (nők 30%, férfiak 20%).

  • Generációs különbség: 16–29 évesek 29%-a rajong érte, 60 év felettiek 22%-a.

  • Jövedelem és iskolázottság: a magasabb jövedelműek (17%) és a diplomások (19%) gyakrabban elutasítják a fényűzést.

Luxuscélpontok és szolgáltatások:

  • Turisztikai célpontok: Dubaj (69%), Maldív-szigetek (65%), Bali (57%), USA (46%), Ausztrália (42%). Balatoni nyaralás 12%, Horvátország 8%, Ausztria 7%.

  • Utazási módok: jachtozás 80%, helikopterezés 77%, tengerjáró hajózás 63%, business/első osztályú repülés 47%.

  • Ruházat: Gucci 79%, Chanel 69%, Hugo Boss 49%, Calvin Klein 46%, Ralph Lauren 45%, Nanushka 23%.

  • Személyi szolgáltatások: magánsofőr 80%, magániskola/magánegészségügy 65%, botox 63%; személyi edző, takarító, bébiszitter 28–39%.

Luxusfogyasztás az átlagembereknél:

  • A teljes népesség 67%-a nagyon ritkán vagy soha nem vásárol luxusterméket.

  • 22% évente, 16–29 évesek közel fele (47%) évente, 14% havonta engedhet meg magának valamilyen luxust.

  • Időseknél (60+) és falusi lakosságnál a luxusfogyasztás a legalacsonyabb.

A kutatás szerint a luxus megítélésében a politikai és társadalmi háttér, jövedelem és életkor mind szerepet játszik: a gazdagabb és iskolázottabb emberek számára a luxus elsősorban nagyon drága tárgyak és élmények, míg szerényebb jövedelműeknél akár egy külföldi nyaralás is luxusnak számít.

Forrás:

Címkék:

További cikkek

Hirdetés

Friss cikkek

Népszerű cikkek

Budapest

Kapcsolódó cikkek