2025. 07. 09.

400.15 Ft

342.07 Ft

Támogatás

Kiemelt kategóriák

Belföld
Gazdaság
Külföld
Kultúra
Sport
Tech
Életmód
Autó

További kategóriák

Szórakozás
Belföld

Leállították a Vonatinfót – már nem követhetők élőben a vonatok mozgásai

Leállították a Vonatinfót – már nem követhetők élőben a vonatok mozgásai
10perc.hu
2025. 06. 21.
Fotó: 10perc.hu

A MÁV megszüntette a Vonatinfó térképes szolgáltatást. A vonatok mozgása és késése már nem követhető valós időben a megszokott módon.

Hirdetés

Szombat reggel elérhetetlenné vált a Vonatinfó, a MÁV korábbi térképes szolgáltatása, amelyen keresztül valós időben lehetett követni a vonatok mozgását és késéseit – számolt be róla a 444.hu.

A Vonatinfó weboldala és a MÁV mobilalkalmazásba beépített felülete egyaránt leállt, helyette automatikusan az EMMA (Egységes Menetrend Magyarországon) rendszerre irányítanak át a felhasználók. Az EMMA ugyan lehetőséget ad az utazástervezésre, de nem mutatja a késéseket színekkel, és nem nyújt országos átfogó képet a vonatforgalomról, csak szűk keresztmetszetet.

A Vonatinfó rendszerében eddig a vonatokat színes pöttyök jelezték:

  • zöld: 5 percnél kisebb késés

  • sárga: 6–14 perc késés

  • narancs: 15–59 perc késés

  • piros: 60 percnél több késés

Ez az áttekinthető vizuális rendszer mostanra teljesen megszűnt.

Ellentmondásos kommunikáció a MÁV részéről

A Vonatinfó leállítása azért is meglepő, mert Hegyi Zsolt, a MÁV vezérigazgatója június 14-én még arról posztolt, hogy a szolgáltatás zavartalanul működik, és továbbra is használható a késések követésére.

„Több médiumban megjelent téves információ ellenére a vonatok késéseit továbbra is lehet követni” – írta Hegyi a Facebookon.

A leállás tehát ellentmond a korábbi vezetői nyilatkozatoknak, különösen annak fényében, hogy az EMIG (Elektronikus Mozdonyszolgálati Információ Gyűjtőrendszer) is elérhetetlenné vált június 13-án. Ez az a rendszer, amely minden magyarországi mozdony mozgását rögzítette – akkor is, ha a járművet menet közben átszámozták.

A 444 korábbi cikke szerint az átszámozás gyakorlata a pünkösdi vasúti káosz idején vált láthatóvá. Akkor Vitézy Dávid azt állította, hogy Lázár János közlekedési miniszter utasította a MÁV-ot, hogy ne jelenítsék meg a jelentősen késő vonatokat a nyilvános információs rendszerben.

A trükk lényege: ha egy vonatot átszámoznak, az nem jelenik meg a Vonatinfó rendszerben, így a késés sem lesz nyilvános.

Mivel az EMIG még az átszámozott mozdonyokat is mutatta, ez volt az egyetlen platform, amelyen ellenőrizhető volt a manipuláció – most azonban ez is elérhetetlen.

Címkék:

További cikkek