A MÁV történetének egyik legjelentősebb járműflotta-megújítását hajtja végre 2025-ben - tájékoztat az Infostart. Összesen 55 új mozdony áll szolgálatba a vasúttársaságnál. Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója szerint ilyen mértékű fejlesztésre már régóta nem volt példa. A Facebook-oldalán ma közzétett videóban pedig beszámolt az újításokról.
Jelenleg a magyar vasúti hálózaton naponta 200 mozdony dolgozik, de ezek háromnegyede, mintegy 150 jármű, már 40-60 éves. A korszerűsítési programnak köszönhetően 2026 nyarára minden második mozdony modern lesz, az InterCity járatok 90 százalékát pedig ezek az új járművek fogják vontatni.
Az első új mozdony kedden kezdte meg a szolgálatát a Sátoraljaújhelyre tartó vonat élén. "A mai naptól kezdve szinte folyamatosan, az egész év során állnak szolgálatba ezek a mozdonyok, amelyek az InterCity vonatok élén lejutnak majd Békéscsabára, Miskolcra, Sátoraljaújhelyre, illetve Pécsre is" – mondta Hegyi Zsolt.
A fejlesztés célja a menetrendszerűség és a megbízhatóság növelése, a MÁV tervei szerint pedig ezekkel a járművekkel a magyar vasúti közlekedés is belép a 21. századba. A már forgalomba állított Vectron villanymozdony a Budapest–Miskolc–Sátoraljaújhely vonalon kezdte meg a munkát, és hamarosan további öt új mozdony is csatlakozik hozzá.
A MÁV tájékoztatása szerint idén 15 dízel- és 40 villanymozdony érkezik, míg 2026 első felében további 15 modern villanymozdony állhat forgalomba.