Bár a vasúttársaság korábban minimális változásokat ígért, a friss menetrend alapján több vonalon jelentős mértékben módosulnak a menetidők. A teljes, 670 oldalas dokumentum nyilvános, azonban néhány kiemelt részlet különösen figyelemre méltó - tette közzé a HVG.
Lassulások a Dunántúlon
A Budapest-Győr-Hegyeshalom vonalon néhány vonat 2 perccel lassabban közlekedik, míg a Pécsre tartó járatoknál a fővárosból 5 perccel gyorsabb, visszafelé viszont ugyanennyivel lassabb az út. A pécsiek számára rossz hír, hogy az utolsó vonat este 19:14-kor indul Budapestre, ami nem jelent előrelépést az elmúlt évekhez képest.
A mellékvonalakon még súlyosabb lassulás várható: a Kaposvár-Siófok vonalon akár 11 perces késések is előfordulhatnak, míg a Kaposvár-Tab szakaszon 2:08 helyett 2:25 perc
lesz az út. A Kaposvár-Siófok vonalon a lassulás olyan mértékű, hogy egy közepesen edzett kerékpáros is hasonló idő alatt teljesítheti a távot. Pozitív példaként említhető, hogy a Nagykanizsa-Pécs szakasz 6 perccel gyorsul, de ennek ára a visszaúton tapasztalható 6 perces lassulás.
Kelet-Magyarország: kisebb javulások és jelentős visszaesések
A keleti régióban a váci vonalon csupán 1 perccel változnak az időpontok, míg a Hatvan-Miskolc vonalon az InterRégió vonatok Egerbe 4 perccel lassabban érnek el. A Miskolc-Hidasnémeti vonalon az InterCity járatok 7 perccel hosszabb menetidővel számolhatnak.
Az ország legforgalmasabb vonalán, a Budapest-Debrecen-Záhony szakaszon az InterRégió vonatok 1 perccel gyorsabbak lesznek Szolnokra, viszont Debrecen felé az InterCity járatok 2-3 perccel lassabban közlekednek. A Budapest-Lajosmizse vonalon a már korábban is lassú vonatok további 2 perccel később érnek célba.
Pótlóbuszok: jelentős ritkítás
A vasúti mellékvonalak pótlóbuszainál jelentős ritkítás várható. Karcag és Tiszafüred között az eddigi napi 4 pár busz helyett 2 fog járni. Ennél is rosszabb a helyzet Mátészalka és Csenger között, ahol az eddigi napi 5 járat helyett mindössze 1 busz fog közlekedni, amely reggel indul és azonnal vissza is fordul. Mezőhegyes és Újszeged között a korábbi kettő helyett csupán egy marad, amely 45 percet áll a fordulóban.
Néhány pozitív változás
Bár az új menetrend számos negatívumot hoz, akad néhány apró javulás is. Balassagyarmat és Ipolytarnóc között 5 perccel gyorsabb lesz a pótlóbusz, míg a Gyoma-Vésztő vonalon 8 perces időnyereség várható.
A MÁV új menetrendje vegyes fogadtatásra találhat, hiszen az ország több régiójában a lassulások és a pótlóbuszok ritkítása jelentős mértékben ronthatja az utasok közlekedési lehetőségeit.