411.73 Ft

396.08 Ft

Támogatás

Kiemelt kategóriák

Belföld
Gazdaság
Külföld
Kultúra
Sport
Tech
Életmód
Autó

További kategóriák

Szórakozás
Belföld

Újabb fejlesztések: Intelligens leállósávok és sztrádbővítés az M1-es és M7-es autópályákon

10perc.hu
2024. 09. 26.
Újabb fejlesztések: Intelligens leállósávok és sztrádbővítés az M1-es és M7-es autópályákon

A jövőbeni fejlesztések keretében az M1-es és M7-es autópályák bővítése várható, intelligens leállósávokkal 2025-től, 2027-től.

Három éve működik a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., amely 1237 kilométernyi gyorsforgalmi út üzemeltetését és fejlesztését vette át az államtól. A cég elkötelezte magát, hogy több mint 500 kilométer utat felújítanak, és 2024 szeptemberétől kezdik az M1-es autópálya kétszer három sávosra bővítését. Az M7-es autópálya szélesítése 2027-ben, míg az M3-as bővítése 2031-ben indul - közölte az Index.

A koncessziós szerződés értelmében a Themis magántőkealap vezette konzorcium, amely Mészáros Lőrinc és Szíjj László érdekeltségeit is magában foglalja, 35 éven keresztül üzemelteti a gyorsforgalmi úthálózatot. A szerződés keretében 2048 kilométer útszakasz üzemeltetése kerül a koncesszorhoz, míg az állami kezekben maradó szakaszok hossza 942 kilométer lesz.

A bővítések során az M1-es sztrádát az M0-tól az országhatárig, az M7-est az M0-tól Balatonvilágosig, valamint az M3-as szakaszt Gyöngyösig szélesítik. Az M1-es bővítése 2025 szeptemberében kezdődik, és a tervek szerint „intelligens leállósávot” (ITS) is építenek, amit csak forgalmi szükség esetén nyitnak meg. Ezzel a csúcsforgalomban akár kétszer négy sávon haladhatnak majd az autók Győrig.

Az M7-es autópálya 3+1 sávosra bővül, míg az M3-as felújítása 2031-ben indul. A fejlesztések mellett új melegaszfalt-gyártó rendszert is építenek az M7-es mellett, amelynek próbaüzeme várhatóan október közepén kezdődik.


További cikkek