Három éve működik a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., amely 1237 kilométernyi gyorsforgalmi út üzemeltetését és fejlesztését vette át az államtól. A cég elkötelezte magát, hogy több mint 500 kilométer utat felújítanak, és 2024 szeptemberétől kezdik az M1-es autópálya kétszer három sávosra bővítését. Az M7-es autópálya szélesítése 2027-ben, míg az M3-as bővítése 2031-ben indul - közölte az Index.
A koncessziós szerződés értelmében a Themis magántőkealap vezette konzorcium, amely Mészáros Lőrinc és Szíjj László érdekeltségeit is magában foglalja, 35 éven keresztül üzemelteti a gyorsforgalmi úthálózatot. A szerződés keretében 2048 kilométer útszakasz üzemeltetése kerül a koncesszorhoz, míg az állami kezekben maradó szakaszok hossza 942 kilométer lesz.
A bővítések során az M1-es sztrádát az M0-tól az országhatárig, az M7-est az M0-tól Balatonvilágosig, valamint az M3-as szakaszt Gyöngyösig szélesítik. Az M1-es bővítése 2025 szeptemberében kezdődik, és a tervek szerint „intelligens leállósávot” (ITS) is építenek, amit csak forgalmi szükség esetén nyitnak meg. Ezzel a csúcsforgalomban akár kétszer négy sávon haladhatnak majd az autók Győrig.
Az M7-es autópálya 3+1 sávosra bővül, míg az M3-as felújítása 2031-ben indul. A fejlesztések mellett új melegaszfalt-gyártó rendszert is építenek az M7-es mellett, amelynek próbaüzeme várhatóan október közepén kezdődik.