A HVG által megosztott dokumentum szerint a kormány „már-már kínosnak tartja az út állapotát”. A Gyömrői út és a repülőtérre vezető szakasz nem tudja kezelni a folyamatosan növekvő forgalmat, és „alacsony színvonalú városi útként” jelenik meg a nemzetközi légiutasok számára, ami kedvezőtlen hatással van az ország megítélésére - írta a Telex.
A fejlesztés az Üllői út-Határ út csomóponttól kezdődik, és Budapest közigazgatási határáig terjed. A tervek között szerepel az út szélesítése, a közúti, gyalogos és kerékpáros kapcsolatok javítása, valamint zajvédelmi intézkedések bevezetése. A cél egy „egységes, korszerű, nagyvároshoz méltó” út létrehozása, miközben a belváros forgalmát nem szabad növelni.
A környezeti hatásvizsgálati eljárás szeptember 10-én indult, és 60 nap áll rendelkezésre a vizsgálat befejezésére. A felújítások legkorábban 2026-ban kezdődhetnek, a teljes projekt időtartama 3,5-5 év, így a forgalom számára legkorábban 2030-ra adhatják át az új utat.