A Magyarbusz.info beszámolója szerint az elmúlt hetekben sokat emlegetett MÁVAUT-koncepció jogi és adminisztratív folyamatainak év végéig kell lezárulniuk.
Az integráció eredményeként a MÁV-START és a Volánbusz, kiegészülve a MÁV-HÉV Zrt. személyszállítási üzletágával és a MÁV Rail Tours Kft.-vel, egyetlen társaságként, a MÁV Személyszállítási Zrt. néven folytatják tevékenységüket. A Volánbusz így teljesen elveszti önállóságát és márkanevét, beolvadva az új társaságba. Az integráció elsősorban cégjogi jelentőségű lesz, és a munkavállalók napi munkavégzését várhatóan alig érinti. Főként a menedzsment működésében, valamint a háttér- és támogatóterületek hatékonyabbá tételében lesznek változások.
Az integráció előkészítése már 2023 decemberében elkezdődött, amikor a 2021. január 1-e óta a MÁV csoporthoz tartozó busztársaság és a MÁV-START egységes irányítás alá került. A közös vezérigazgató és egyesített igazgatóság 2024. február 1-től egységes szervezeti felépítés alapján irányítja a két állami közszolgáltatót.
A MÁV és a Volán összeolvadása nem egy új ötlet
A MÁV és az állami busztársaságok összevonásának gondolata már 2010 után többször felmerült, de a megvalósítás eddig váratott magára. Az Orbán-kormány már 2012 januárjától közös holdingba szervezte volna a helyközi vasúti és autóbuszos közlekedést, de előbb a MÁV adósságát kellett rendezni. 2015-ben Vitézy Dávid feladata lett volna a MÁV és a regionális közlekedési központok összehangolása, de ez sem valósult meg. 2019-ben ismét javaslat született egy közös holdingra, de végül csak a Volán-társaságok integrációját valósították meg.