2016-ban a Leo Express három Sirius motorvonatot rendelt a CRRC-től. Az első vonat 2019-ben érkezett meg Csehországba, hogy megkezdje a forgalomba állításhoz szükséges teszteket. Azonban hamarosan kiderült, hogy a vonatok nem felelnek meg az európai műszaki előírásoknak, és hiába történt több módosítás, a szükséges engedélyeket nem sikerült megszerezni. Emiatt a Leo Express kénytelen volt felbontani a szerződést.
A vonatok majdnem egy évig álltak használaton kívül, amikor a RegioJet, egy másik vasúti magánszolgáltató, átvette a tesztelést. A CRRC számára létfontosságú volt, hogy a Sirius megkapja az európai jóváhagyást, ezért a RegioJet 2020 februárjában forgalomba állította az egyik vonatot, hogy teljesítse a szükséges 48 000 kilométeres utasforgalmi tesztet. Bár a vonat több mint 50 000 kilométert tett meg, a szükséges engedélyeket végül nem kapták meg, mivel a CRRC nem jelentette le a próbaüzem végét. Emellett a vonatnak integrálnia kellett volna az Európai Vonatbefolyásoló Rendszert (ETCS), amit a kínai szakemberek nem kezdtek meg.
A RegioJet-nek lehetősége lett volna a vonatok megvásárlására vagy hosszú távú bérlésére, de végül nem éltek ezzel. Az utasok kényelmetlennek találták a vonatokat, különösen a szűk üléseket.
Továbbá a karbantartási munkák időigényesek voltak, átlagosan kétszer annyi ideig tartottak, mint más típusú motorvonatok esetében, ami megkérdőjelezte a gazdaságos üzemeltetést.
Az alábbi Facebook bejegyzést egy utazó tette fel, aki kívülről és belülről is lefotózta a vonatot.
Bár a csehországi tapasztalatok nem voltak sikeresek, a CRRC továbbra is bízik az európai piacban. Az Astra Trans Carpatic román vasúttársaság nemrég húsz Siriust rendelt, amelyek a következő évben állhatnak forgalomba a Konstanca-Brassó-Bukarest vonalon, ha megkapják a szükséges engedélyeket.
Magyarországon is megjelennek majd a CRRC Sirius motorvonatok, mivel a szerb állami vasút öt ilyen vonatot vásárolt, amelyek a Budapest-Belgrád vonalon közlekednek majd, ha a pálya magyar szakasza elkészül.
A megengedett sebesség szerb szakaszon 200 km/h, hazánkban pedig 160 km/h lesz - írja a Totalcar.
A 2019-es megrendelésről a CRRC YouTube csatornáján az alábbi videót tette közzé: