A Magyar Nemzeti Bank (MNB) ismételten felhívja a figyelmet arra, hogy csalók az MNB nevében telefonálnak magánszemélyeknek, azzal a céllal, hogy megszerezzék bizalmas banki adataikat vagy pénzüket - tájékoztatták közleményükben a mfor.hu-t. A csalók az MNB egyes telefonszámait másolják le, és valamelyik kereskedelmi bank ügyfélszolgálataként vagy magának az MNB-nek a nevében jelentkeznek.
Gyanús tranzakcióra hivatkozva kérik az ügyfelektől bankkártyaszámukat, lejárati dátumukat, CVC kódjukat, PIN kódjukat, internet- vagy mobilbanki jelszavaikat és megerősítő kódjaikat.
Előfordulhat, hogy a csalók arra is rá akarják venni az áldozatot, hogy utalja át a pénzét egy "biztonságos" számlára, vagy "vírusirtót" töltsön le, ami valójában kémprogram, amellyel hozzáférhetnek a számítógépéhez és a banki alkalmazásához.
Fontos megjegyezni, hogy az MNB és a bankok soha nem kérik ügyfelektől telefonon vagy elektronikus úton bizalmas banki adataikat.
A bank figyelmeztet, hogy ha nem bízik a hívó félben, szakítsa meg a hívást, és hívja az MNB vagy a bankja ügyfélszolgálatát a hivatalos telefonszámon, amelyet a bankja weboldalán talál. Azok, akik pénzt küldtek a csalóknak, ha megadták a banki adataikat, vagy letöltöttek egy kémprogramot, haladéktalanul jelentsék be a bankjuknak (az összeg visszaszerzése érdekében) és a rendőrségnek.
Az MNB és a pénzpiac szereplői KiberPajzs néven közös kampányt indítottak a kiberbiztonsági kockázatok megelőzésére.