A csalók egy külön program telepítésére kérik áldozataikat, akik így maguk adnak hozzáférést mobiltelefonjukhoz, számítógépükhöz. A bűnözők a szoftverrel átveszik az irányítást a készülékek felett, és lenullázzák a bankszámlákat.
Az általában magukat banki alkalmazottnak kiadó vagy egyéb ismert cég nevében telefonáló csalók azzal jelentkeznek, hogy gyanús tevékenységet látnak az ügyfél számláján, feltörték a felhasználói fiókját.
Az álügyintéző azt kéri, az ügyfél telepítsen egy alkalmazást - például Anydesk, Teamviewer, RustDesk - a telefonjára és a számítógépére a helyreállítás, a károk elkerülése érdekében - ismertette a bank.
Ha valaki letölt egy ilyen programot, azzal lehetővé teszi, hogy a bűnözők lássák, milyen kódokkal lép be a netbanki vagy a mobilbanki felületre. Ezen kívül a csalók teljesen át tudják venni az irányítást a számítógép és mobiltelefon felett.
Az Erste már a csalások 90 százalékát ki tudja szűrni
A bank a tavalyi harmadik negyedévben összesen 4,4 milliárd forint ellopását akadályozta meg, ami majdnem a háromszorosa az első negyedéves összegnek.
Hiába azonban a banki védelem, ha az ügyfél maga adja oda a kódokat a csalóknak. Hozzátették azt is, hogy a tavaly pénzügyi visszaélésekkel okozott ügyfélveszteség felét hasonló programok telepíttetésével okozták a bűnözők.
Az Erste Bank a következőkre hívta fel a figyelmet
-a bankok alkalmazottai soha nem kérik, hogy az ügyfél bármit letöltsön,
- soha nem kérik, hogy az ügyfél utalja el a számláján lévő levő pénzt egy állítólagos biztonsági számlára