Kiemelt kategóriák

Belföld
Gazdaság
Külföld
Kultúra
Sport
Tech
Életmód
Autó

További kategóriák

Szórakozás
Belföld

Tovább bénázik a MÁV! Fokozza a káoszt a Budapest-Bécs vonalon

10perc.hu
2023. 10. 02.
Tovább bénázik a MÁV! Fokozza a káoszt a Budapest-Bécs vonalon

A magyar vasúttársaság több pótlóbuszjáratot állított forgalomba a győri vasútvonal felújítása idejére Bicske, Tatabánya és Budaörs térségében, de újfent az osztrákokra mutogat.

Az utóbbi időben hatalmas fejetlenséggel találták szembe magukat azok az utasok, akik az ország észak-nyugati részébe, illetve Ausztriába vagy Németországba utaztak volna vonattal. Az 1-es vasúti fővonal állapota olyan rossz, hogy közel 30 kilométeren korlátozni kellett a vonatok sebességét.

Lázár János haladéktalan felújítást rendelt el, ám a MÁV jelezte, hogy gyakorlatilag nincs rá pénzük. A miniszer ezután egész egyszerűen kijelentette: sikerült fokozni a Budapest-Győr-Bécs vasúti horrort, az osztrákok levágnak minket a nyugat-európai hálózatról.

A „töketlenkedést”, az állandó késéseket megunta az osztrák vasúti társaság, és egyoldalú döntéssel jövő hétfőtől a magyar vonatok késése miatt elvágja a többi között a München felé tartó railjet közvetlen útvonalakat. Így az utasoknak Bécsben át kell szállniuk másik szerelvényre – számolt be minderről az Economx.


 A MÁV Zrt. 2024-ben az idei 1047 milliárd helyett, mindössze 715 milliárdból gazdálkodhat    Fotó: MÁV START 


A MÁV – ahelyett, hogy a vonatokat olyan időpontban indítaná el Budapestről akár a menetrendet módosítva, hogy időben odaérjenek Bécsbe – azt állítja, az ÖBB a Budapestről érkező utasok Bécsben való átszállásának elkerülése végett olyan lépéseket kért tőlük, amelyek a magyarországi belföldi közlekedést érintették volna aránytalanul hátrányosan.

Ugyanakkor közölték, hogy elsősorban az osztrák államvasutak döntésein múlik, hogy az ideiglenes forgalmi rend Bécsben ne okozzon a minimálisnál nagyobb kényelmetlenséget az érintett utasoknak. Mindenesetre mától a MÁV több pótlóbuszjáratot állított forgalomba a győri vasútvonal felújítása idejére Bicske, Tatabánya és Budaörs térségében.

A MÁV vezetése közben arra kérte Lázár János a közlekedést felügyelő minisztert, szerezzen pluszforrást az 1-es vasúti fővonal helyreállítására. Azt egyelőre nem tudni, lesz-e pluszforrás a 32 milliárdos felújításra, de mindenesetre Lázár János pár nappal ezelőtt elrendelte, hogy az összes erőforrást csoportosítsák most erre a beruházásra. Miután semmi nyoma a kormányrendeletekben pluszforrásnak, így vélhetően „tűzoltási jelleggel” más, talán szintén évek óta tervezett rekonstrukcióktól kell elvenni a pénzt.

Főkép forrása:
MÁV START

További cikkek