399.08 Ft

368.60 Ft

Támogatás

Kiemelt kategóriák

Belföld
Gazdaság
Külföld
Kultúra
Sport
Tech
Életmód
Autó

További kategóriák

Szórakozás
Autó

Egyre jobban nő az utálat a Teslával szemben, már a logókat is lecserélik az autósok

10perc.hu
2025. 03. 05.
Főkép forrása: Northfoto
Egyre jobban nő az utálat a Teslával szemben, már a logókat is lecserélik az autósok

A Tesla vásárlói között egyre nagyobb mértékben terjed a "debadging" jelensége, amely során a tulajdonosok eltávolítják a Tesla logóját, vagy más autógyártók emblémáival helyettesítik.

A Tesla és vásárlói közötti kapcsolat az utóbbi hónapokban radikálisan megváltozott, és úgy tűnik, hogy a “debadging” (vagyis a márkajelzés eltávolítása) egyre inkább teret nyer. Egyre több Tesla-tulajdonos választja azt a megoldást, hogy eltávolítja autójáról a Tesla logóját, vagy más autógyártók jelvényeire cseréli. Bár a jelenség nem teljesen új, az utóbbi időszakban egyre több, más gyártók logójával ellátott Tesla járművet észleltek az utakon – írja az Electrek.

Ez a trend mindinkább figyelmet kap, ahogy Elon Musk megosztó politikai és üzleti döntései miatt egyre többen érzik kellemetlennek a Tesla-val való azonosulást. Az elégedetlenség kifejezésének egyik formája, hogy a tulajdonosok olyan matricákat helyeznek autóikra, mint például: “Ezt a kocsit még azelőtt vettem, hogy Musk megőrült volna”. Ezen túlmenően a vandalizmus is egyre gyakoribb, mivel egyesek kifejezetten a Tesla logójának rongálásával próbálnak protestálni a márka iránti ellenállásuk ellen.

Az egyik legszembetűnőbb példája a lázadó gesztusoknak a Cybertruckok csomagtérajtóin megjelenő szatirikus üzenetek. Ilyen üzenetek például: „Már így is elég hülyén nézek ki” vagy „Ne jelöld meg az autómat” – ezzel próbálják a tulajdonosok jelezni távolságtartásukat a márkától.

A Tesla, amely egykor úttörő szerepet játszott az elektromos autók piacán, most példát mutathat arra, hogyan rombolhatja le egy vállalat vezetőjének megítélése a cég globális hírnevét. Bár a Tesla piaci dominanciája még nem dőlt meg, a versenytársak, például a Volkswagen, a Hyundai és a kínai BYD, egyre nagyobb részesedést szerznek az elektromos autók piacán. A Tesla számára a jövő nemcsak a piacon való versenyelésről szól, hanem a belső válságok kezeléséről is: a mérnökök és szoftverfejlesztők közül sokan távoznak a cégtől, míg az új tehetségek toborzása is egyre nehezebbé válik - tette hozzá a hvg.





További cikkek