A Tesla és vásárlói közötti kapcsolat az utóbbi hónapokban radikálisan megváltozott, és úgy tűnik, hogy a “debadging” (vagyis a márkajelzés eltávolítása) egyre inkább teret nyer. Egyre több Tesla-tulajdonos választja azt a megoldást, hogy eltávolítja autójáról a Tesla logóját, vagy más autógyártók jelvényeire cseréli. Bár a jelenség nem teljesen új, az utóbbi időszakban egyre több, más gyártók logójával ellátott Tesla járművet észleltek az utakon – írja az Electrek.
Ez a trend mindinkább figyelmet kap, ahogy Elon Musk megosztó politikai és üzleti döntései miatt egyre többen érzik kellemetlennek a Tesla-val való azonosulást. Az elégedetlenség kifejezésének egyik formája, hogy a tulajdonosok olyan matricákat helyeznek autóikra, mint például: “Ezt a kocsit még azelőtt vettem, hogy Musk megőrült volna”. Ezen túlmenően a vandalizmus is egyre gyakoribb, mivel egyesek kifejezetten a Tesla logójának rongálásával próbálnak protestálni a márka iránti ellenállásuk ellen.
Az egyik legszembetűnőbb példája a lázadó gesztusoknak a Cybertruckok csomagtérajtóin megjelenő szatirikus üzenetek. Ilyen üzenetek például: „Már így is elég hülyén nézek ki” vagy „Ne jelöld meg az autómat” – ezzel próbálják a tulajdonosok jelezni távolságtartásukat a márkától.
A Tesla, amely egykor úttörő szerepet játszott az elektromos autók piacán, most példát mutathat arra, hogyan rombolhatja le egy vállalat vezetőjének megítélése a cég globális hírnevét. Bár a Tesla piaci dominanciája még nem dőlt meg, a versenytársak, például a Volkswagen, a Hyundai és a kínai BYD, egyre nagyobb részesedést szerznek az elektromos autók piacán. A Tesla számára a jövő nemcsak a piacon való versenyelésről szól, hanem a belső válságok kezeléséről is: a mérnökök és szoftverfejlesztők közül sokan távoznak a cégtől, míg az új tehetségek toborzása is egyre nehezebbé válik - tette hozzá a hvg.
$TSLA sooooo popular
— Stonk King ((((🌕)))) (@StonkKing4) March 2, 2025
🤡 everyone is copying Tesla's design pic.twitter.com/gtiUE8inhX