A klasszikus, az ikon, a Jeep Wrangler, amely még megmaradt annak, aminek tervezték, kőkemény terepjárónak. Az amerikaiak legendás terepjárójából nem lett olyan divatcikk, mint a Mercedes G-osztály, s a funkcionalitását is megtartotta, bár hagyhatjuk el vele a járat, aszfaltos utat. A Wrangler mindig is az utcai változatra átépített Willys-Jeep öröksége, mind hangulatában, mind kinézetében, mind képességeiben megtartotta azt, amire kitalálták, a szabadság érzetét adja, amellyel akárhova eljuthatsz.
A dobozforma önmagáért beszél, régies, klasszikus, tradicionális, nincs túlbonyolítva hatásvadász designelemekkel, mégis menő és csábító. A döntött szélvédőt és a sárvédőket leszámítva a karosszériát függőleges és vízszintes vonalak határolják. Nem is kell sokat ragozni, a Jeep Wrangler úgy jó, ahogy van.
Az utastér sem a luxusról szól, de az ötajtós változatban azért minden mai extra megtalálható, amit elvárunk egy autótól. Például a rengeteg kényelmi extra között ott van a kulcsnélküli ajtónyitás és indítás is. Elöl-hátul kényelmesen el lehet férni, bár a második sorba a szűk ajtónyílás miatt a beszállás kicsit komplikált, s az ülések feszes tömésűek, viszonylag rövid ülőlappal. A Wrangler utasterében vannak jobb és gyengébb műanyagok, amolyan amerikás a minőségérzet, de ezen persze ne csodálkozzunk, hiszen onnan származik.
Európában a Jeep Wranglert 4xe néven már csak plugin-hibrid hajtáslánccal árulják. Ebben két villanymotor és 400 voltos akkumulátor, 2,0 literes, négyhengeres turbómotor és nyolcfokozatú automata sebességváltó van. A hajtáslánc maximális kombinált teljesítménye 380 lóerő, a maximális nyomatéka pedig 637 Nm. Ezzel 6,4 másodperc alatt képes 100-ra gyorsulni álló helyből a Wrangler 4xe, a végsebessége pedig 177 km/óra. És ami még lényeges, hogy kétféle összkerékhajtás rendszerrel szerelik az autót, egy külön karral kapcsolhatunk a kétkerék-hajtás és a négykerék-hajtás háromféle megoldása között.
A 4H auto fokozat leginkább aszfaltra, havas, csúszós útra való, míg 4H Part-Time, aszfalton nem ajánlott, ez összezárja az első és hátsó hajtást, tehát ez kifejezetten terepen jó. Valamint ott van még a felező szerű 4L is, nehéz körülményekre. A rendszert a hátsó tengelyen részlegesen önzárú differenciálmű teszi teljessé. A kocsi képes akár a 76 cm-es vízátfolyáson is átjutni. Vagyis, ezzel az autóval bátran mehetünk a dagonyába, a terepképességei kiválóak. A legtöbb személygépkocsival ellentétben, ez ott is elmegy, ahol nem is gondolnánk.
De ehhez azért ne az elektromos üzemmódot válasszuk, azt hagyjuk meg a városba inkább. Amúgy a komputer szerint 40-45 kilométer a Wrangler 4xe hatótávja villanymotorral, ami kellő körültekintéssel még akár hozható is a városban, de ha nem figyelünk oda a fűtésre, selymesen bánunk a gázadással, akkor ez inkább 35 km. Az E-save üzemmódban, nagy tempó mellett, országúton vagy autópályán a benzinmotor tölti a 17 kWh-os lítium-ion akkumulátort és lehetőség van tárolni az elektromos kapacitást, így a városba érve hangtalanul, villanyautóként suhanhatunk a nagy Jeeppel.
A Jeep Wrangler nem mai fazon, de pont ez adja a bukéját, a sármját. Remek autó, amolyan elpusztíthatatlan, az egyetlen fájó pontja a vételára. Persze reálisan nézve, megéri a 32,6 millió forintot, de itthon csak kevesek tudnak kifizetni ennyit egy kocsiért, sajnos.