Kiemelt kategóriák

Belföld
Gazdaság
Külföld
Kultúra
Sport
Tech
Életmód
Autó

További kategóriák

Szórakozás
Autó

Drága mulatság...

10perc.hu/Kiss B. László
2021. 04. 21.
Drága mulatság...

Teszt a lelke mindennek – Opel Corsa-e e-Elegance.

Az Opel Corsa igazi népautó lett nálunk a rendszerváltás utáni évtizedekben. Az ötödik generáció, vagyis a Corsa E azonban valamiért – talán a formája vagy az ára miatt – nem lett akkora kedvenc, mint az elődei. És a sikertelenségét jól jellemzi, hogy minden idők legrövidebb ideig gyártott Cosája volt, csupán négy évig húzta, 2019-ben leváltották.

A már német-francia koprodukcióban készült hatodik sorozattól sokkal jobb eredményeket várnak Rüsselsheimben, s egyből három frontos is támadnak vele. Választhatunk benzinest, dízelt vagy full elektromost. Hibrid vagy plug-in-hibrid nincs, de egy kisautónál a sikerhez ez is elegendő kell, hogy legyen.

Akár csak elődje, a hatodik generációs Corsa sem tartozik a „meglátni és megszeretni” kategóriába. Nincs agyondizájnolva, formai trükköktől, gegektől mentes, csinos, de nem különleges, amolyan németesen visszafogott, konzervatív fazonú. Francia testvérmodellje, a Peugeot 208 sokkal vadabb, feltűnőbb és izgalmasabb. Persze minden ízlés dolga, mert sokaknak meg a szolid megjelenés tetszik és az is lehet, időtállóbb lesz a formája. Némi vizuális pluszt ad a látványhoz a kétszínű fényezés. Összességében abszolút opeles a design.

Sok autógyártónál szinte alapszabály, hogy valami ronda, de legalább furcsa kocsival akarják hangsúlyozni az elektromobilitást. A PSA konszernél szerencsére nem így van, a meglévő modelleket villanyosítják. Így született az Opel Corsa-e is. Szinte alig valamiben különbözik ez a kocsi a robbanómotoros Corsáktól. Az oldalán és hátán elhelyezett „e” betűkről, a kipufogók hiányáról, az áramvonalasabb felniről, de leginkább itthon a zöld rendszámról derül ki, hogy milyen a villanyos Corsa.


És belülről sincs sok ismertetőjegy a villanyos kis Opelben. Egy-két gombtól eltekintve ugyanolyan műszerfalat és helykínálatot kapunk, mint a többi Corsában. Akár csak a külső, az utastér is egyszerű és tiszta, nincs túltervezve, nincs benne annyi ötlet és elegancia, mégis minden könnyen működik. A központi kijelző már a Peugeot-tól érkezett, nem gyors, ám jól és ésszerűen működik. Villanyautónál igencsak lényeges pont az utastér hőmérséklete télen-nyáron.

A Corsa-e-ben szerencsére hőszivattyús hűtés-fűtés van, vagyis az akkucsomag folyadéktemperálású, ami télen fűtést, nyáron, melegben hűtést jelent. Tehát nem vesz le annyit a hatótávból, nem fogyasztja annyira az akkumulátort. A helykínál kisautós mércével korrektet, de azért messze nem tágas, s a vezető mögött kevés a hely. Négyen mégis normálisan elférnek benne. A csomagtér mérete alaphelyzetben 42 literrel kevesebb (267 liter), mint a robbanómotoros Corsában.

Az Opel Corsa-e-ben a leglényegesebb kérdés persze a hajtás és a hatótáv. Nos, a 136 lóerős teljesítményű és 260 newtonméteres csúcsnyomatékú villanymotor sokszor több is mint elegendő a városi mindennapokra. A 8,1 másodperces 100-as sprint nem kiemelkedő, de érzésre nagyot tud ütni a nyomaték, ráadásul ez a szám azt is jelenti, hogy ez ma a legerősebb Corsa. A kis villanyos autóval rendesen ki tudunk ugrani a lámpánál, még Normál menetmódban is, ahol elvileg a teljesítmény 80 százalékát kapjuk. Sportban meg pláne megvadul. Spórolós sofőröknek találták ki az Eco-módot, amelyben az energia 60 százaléka áll rendelkezésre. Ezzel pedig az egyik leglényegesebb ponthoz értünk, a hatótávhoz. A komputer szerint teljese töltöttséggel 300 kilométert is elautózhatunk a Corsa-e modellel. Illik csínján bánni az ilyen adatokkal, pláne egy villanyautónál, ám tapasztalatunk szerint városban abszolút reális és kiautózható ez az érték. Szóval, ennél a kocsinál nem kell osztani x-szel a kijelzőn mutatott hatótávot.


Ezzel az elektromos kocsival bátran elindulhatunk például Debrecenbe Budapestről, egy slukkra abszolválhatjuk a távot, a töltés miatt nem kell majd megállni, a főváros-Siófok utat meg oda-vissza gond nélkül megtehetjük, ami azért már nem rossz. De van még egy sarkalatos pontjuk a zéró emissziós kocsiknak, a töltésidő. Az 50 kWh-s lítium-ion akkumulátor megfelelő villámtöltővel fél óra alatt 80 százalékosra tölthető, ami jól hangzik. Ám meg kell jegyezni, hogy AC töltési lehetőséget alapáron csak 7,2 kW-tal kapunk, felárért 11 kW-osra bővíthetjük. Ez azt jelenti, hogy a közterületi, vagyis a legelterjedtebb Type2-es oszlopokról 7, illetve 5,25 órás teljes töltési idővel kell számolni. Az alapáras 8 amperes otthoni töltővel adódó 1,8 kW-os töltési teljesítmény meg arra jó, hogy esténként a garázsban rátöltsünk az akksira. Ezzel ugyanis óránként alig több mint 10 kilométernyi áramot tudunk kapni.

Sokan talán tartanak a villanyautók vezethetőségétől, de nem kell különösebben. Azt tudni kell, hogy ezeket csak automataváltóval szerelik. Az Opel Corsa-e nagyon jól és könnyen vezethető, az ülések kényelmesek, s még a 17 colos kerekekkel is egészen kényelmes a futóműv. Autópályán használva is van benne bőven erőtartalék és a csendes is. A villanymotor 130 felett sem fárad el, a 150 km/órás végsebességig vehemens a gyorsulás. Országúton is jó vele az élet.


A zöldmisszión túl a konnektoros autóknál kardinális kérdés, hogy kijön-e a matek a végén, vagyis megérik-e az árukat. Aki ilyenben gondolkozik, az tudja, az e-mobil nem olcsó. Az 50 kWh-s Opel Corsa-e alapáron ugyebár 11,6 millió forintról startol, ami nem kevés pénz egy kisautóért, de persze a villanyautók ma még más dimenzióban vannak. És ezek elég jól felszerelt modellek, s a konkurencia sem olcsó, ám olcsóbb, mint az Opel kis e-mobilja. A szintén elektromos és a Corsával megegyező paraméterekkel bíró francia testvérmodell, a Peugeot e-208 például 10,2 millióért már hazavihető. A divatcikknek sem utolsó Mini Cooper SE 10,6 millióba kerül, igaz, ez csak 32,6 kWh-s, a hatótávja pedig szerényebb, 200 kilométer.

Az olaszok guruló designridiküljével, a tényleg csábítóan csinos új Fiat 500e-vel szintén csupán 200 km-t autózhatunk egy feltöltéssel, ám az alapváltozatot már 8 millióért megkapjuk, s a közepes felszereltségű is csak 10 millió. Ráadásul még a Fiat 500e kabrió is 11 millió alatt van. Nem egész 10 millióért ülhetünk bele most az eggyel nagyobb méretosztályú, 40 kWh-s Nissan Leafbe. A szintén nagyobb és komolyabb Mazda MX-30 crossover sem annyira drága, 10,4 millió forintról indul, igaz, ez csak 35,5 kWh-s, s a hatótávja csupán 150 km. És vegyük a sorba még a Volkswagen által ikonikus modellként aposztrofált – mint a Bogár vagy a Golf –, a vevők körében még cseppet sem olyan népszerű amorf formájú VW ID.3-at, amelynek 45 kWh kapacitású változatával 330 kilométert autózhatunk. A német népvillanyost 11 479 530 Ft-ért már megkapjuk.


Az nem vitás, az Opel Corsa-e jól sikerült autó, nem hivalkodó, kényelmes, kellemes vezetni, tisztességesen gyorsul, a 300 kilométeres hatótávja is komoly, csak ennek a sok jónak rendesen megkérik az árát, talán túlzottan is egy kisautóért. És az sem épp a zéró emissziós Corsa esélyeit erősíti, hogy az új Opel Mokka-e – amely nagyobb és divatosabb kocsi – állítólag 12,55 millió forintról fog indulni nálunk.

Műszaki adatok

Motor: villanymotor
Teljesítmény: 136 LE, 260 Nm
Végsebesség: 150 km/h
Gyorsulás 0-100 km/óra: 8,1 s
Vegyes fogyasztás: 16,2 kilowattóra/100 km
Csomagtartó mérete: 267 liter
Alapár: 11 630 000 Ft
Tesztautó ára: 13 230 000 Ft

Külső: 3
Belső: 4
Ár/érték: 2

Előny/hátrány
+ Komoly hatótáv, kényelmes futómű, csendes, kellemes belső, erős és takarékos motor, nem csak városi autó
- Kicsi csomagtér, magas ár, nehéz ki-beszállás hátul

Főkép forrása:
10perc.hu

További cikkek