Az alacsony és nulla kibocsátású járművek, elsősorban elektromos meghajtású buszok forgalomba állítását a 25 ezer főnél nagyobb létszámú települések közösségi közlekedésében 36 milliárd forinttal támogatja a kormány a nemzeti buszstratégia keretében. Magyarországon megközelítőleg 8500 autóbusz vesz részt a teljes, helyi és helyközi közösségi közlekedésben. Általános cél, hogy ez a járműállomány a lehető legkorszerűbb buszokból álljon, a flotta átlagéletkora a jelenlegi 14,7 évről mintegy 10 évre csökkenjen.
Hazánkban már jelenleg is készülnek hazai forgalmazásra magyar know-how-val és összeszereléssel elektromos autóbuszok – noha ebben jelenleg nemzetközi szinten rosszul állunk –, de ami még figyelemreméltóbb, hogy legkésőbb augusztusig elkészül első magyar gyártású csuklós hidrogénbusz is, ami egyedülálló lesz egész Európában. Egyre több városban írnak ki tendereket az elektromos autóbuszok beszerzésére. A közelmúltban Paks, Pécs, Tatabánya és Salgótarján is szerzett be korszerű járműveket. Pakson például holnaptól, azaz február 1-től elektromos autóbuszok váltják fel a korábbi dízelüzemű járműveket a helyi közösségi közlekedésben, melynek útvonalain 12 lengyel gyártmányú, 200, illetve 250 kilowattóra teljesítményű, Solaris típusú autóbusz közlekedik majd. A járműveket és a töltő infrastruktúrát az önkormányzat 1,7 milliárd forintért szerezte be.
Itthon a már fent említett lengyel és egy kínai gyártó mellett egy magyar cég, a Goldi Mobility Kft. is forgalmaz elektromos autóbuszokat. Utóbbi várhatóan áprilisban piacra dobja GOLDiON E9 (8,5 méteres) valamint GOLDiON E12 (12 méteres) elektromos buszait, melyet szingapúri mérnökökkel közösen fejlesztették. Európai szinten is első lesz az a 18 méter hosszú csuklós hidrogénbusz, a GOLDiON H18, ami várhatóan július-augusztusban gurulhat majd ki a műhelyből.
Kovács Ferenc, a ráckevei székhelyű cég tulajdonosa lapunknak elárulta, utóbbi busz jelentős részben szintén magyar találmány, az első tollvonástól az utolsóig minden fázisban aktívan részt vettek a kialakításánál. Kezdetben évente 30 és 50 közötti elektromos buszt szeretnének legyártani, amivel várhatóan teljes mértékben kielégíthetik az itthoni igényeket, hiszen egy-egy tendert jellemzően 8-10 jármű beszerzésére írnak ki az önkormányzatok.