Az önkormányzatok négy fő módszerben hisznek: traffipax, Traffibox, sebességkorlátozás táblával és fizikai lassító útelemek.
Új eszközökkel harcolnak a gyorshajtás ellen a kerületekben, egyre többen döntenek a sebességmérők alkalmazása mellett, de van, ahol a sebességhatárt csökkentik drasztikusan. A budapesti kerületek forgalomlassító és sebességkorlátozó megoldásait szedte össze cikkében a vezess.hu, amiből kiderül, hogy az önkormányzatok négy fő módszerben hisznek: traffipax, Traffibox, sebességkorlátozás táblával és fizikai lassító útelemek.
A II. kerület például hét helyszínen telepít fix sebességmérő készülékeket saját forrásból a BRFK-val együttműködve, „előreláthatólag június elején” tudják telepíteni a készülékeket. A sebességmérők ezeken a helyszíneken figyelik majd a járműveket:
Szintén új sebességmérő jelenik meg hamarosan a XVIII. kerületi Gyömrői úton, de ennél többet szeretnének, mert a kerületi rendőrkapitányság állományában egy mozgó traffipax van, viszont több mint 300 kilométeres az úthálózat. Most vizsgálják a Traffiboxok telepítésének lehetőségét.
A főváros több kerületében jelennek meg új tarffipaxok Fotó: Freepik
Az I. kerületben is a fix telepítésű Traffiboxokat terveznek, egyeztetve a kerületi rendőrkapitánysággal és a fővárosi önkormányzattal. A mérők pontos száma és a helyszíne még kijelölésre vár.
A XII. kerület viszont nem tervezi sebességmérők beszerzését, mert az csak a gyorshajtás ellen hatásos, más közlekedési szabálysértések ellen nem. A XIV. kerületben sem hisznek ebben, míg a VI. kerületben inkább az általános sebességhatárt csökkentenék 30 kilométer/órára, de teljes zónákban tervez hasonló megoldást a XIII. kerület vezetése is.
Hogy tetszett a cikk? Mondd el a véleményedet egy kattintással.
TetszettNem tetszettTámogasd a 10perc.hu hírportált!
Célunk fontos témákról írni, hitelesen, objektíven, csak a lényegre fókuszálva. Küldetésünk, hogy független, és elfogulatlan tájékoztatást biztosítsunk.
RÉSZLETEK!