393.35 Ft

368.10 Ft

Támogatás

Kiemelt kategóriák

Belföld
Gazdaság
Külföld
Kultúra
Sport
Tech
Életmód
Autó

További kategóriák

Szórakozás
Autó

Nagy tér, méretes áron

10perc.hu/Kiss B. László
2021. 03. 30.
Nagy tér, méretes áron

Teszt a lelke mindennek - Honda Jazz e:HEV 1.5 i-MMD Executive kontra Honda Jazz e:HEV 1.5 i-MMD Crosstar Executive 2stone.

Egy kihalófélben lévő osztály egyetlen megmaradt képviselője a Honda Jazz. A kis egyterűek piaca mára annyira beszűkült Európában, hogy már csak a japánok látnak benne fantáziát. Így ebben a méretosztályban a Honda az egyeduralkodó. Persze riválisok nélkül könnyű sikeresnek lenni. Ez az autókategória sorvadt el a leginkább az utóbbi években, de azért még mindig van némi kereslet az ilyen típusú iránt, épp ezért a Honda maradt. Sőt, az ötödik generációs Jazzben annyira bíznak a cégnél, hogy még crossoveres verziót is csináltak belőle. Összehasonlító tesztünkben kipróbáltuk a legjobban felszereltet, a Honda Jazz e:HEV 1.5 i-MMD Executive kivitelt és az ugyanolyan motoros és felszereltségű Honda Jazz Crosstart.

A Crosstar jól láthatóan eltér a többi verziótól, más hűtőmaszkot, lökhárítót, feketére fújt kötény- és tetőlemezt kapott, valamint tetősínje is van. A terepesített Jazz sportosabb kereke is 185/60 R16-os. Ezekkel a kiegészítőkkel a modell karosszériája kicsit légiesebbnek hat és kontrasztosabb a műanyag sárvédőkkel, köténylemezekkel, vagyis jóval feltűnőbb jármű. De a Crosstar nemcsak a műanyagozásával különbözik: 4,09 méterével 4,4 centivel hosszabb, 2,9-cel szélesebb, 3 centivel magasabb is a normál Jazznél, valamint 3 milliméterrel még a tengelytávja is nagyobb. Vagyis nemcsak egy felcicomázott Jazz. A látványosságért persze elkérik az árat, több mint fél millió forinttal drágább a Crosstar, mint a legmagasabb felszereltségű Honda Jazz. Ugyanakkor nem is vitás, a kétszínű fényezésű – pláne ez a szörfkék színű –, crossoveresített Jazz sokkal látványosabb, vagányabb a testvéreinél.


Egy kihalófélben lévő osztály egyetlen megmaradt képviselője a Honda Jazz    Fotó: 10perc.hu


A Hondákra manapság jellemző, hogy se nem szépek, se nem rondák, hanem leginkább érdekesek. És ez a Jazz dizájnjára is igaz, pláne a Crosstaréra. Ahogy a marketingesek szeretik mondani: letisztult a forma. Az elődhöz képest kevésbé szögletes, eltűnt a rengeteg fölösleges domborítás, illetve még tovább csökkent a kamu elemek száma. A pandamackós ábrázat a LED-es helyzetjelzőkkel aranyossá teszi a kocsi orrát. És a feneke is jól fest. A Honda egy vastag helyett két vékonyabb oszlopot használ oldalanként az A-oszlopnál, amivel így jobb a kilátás. Ha az összképet nézzük, összességében nincs vele baj, jó rápillantani.

Mindkét nálunk járt verzióra igaz, hogy apró mérete ellenére rendkívül tágas belül, a fejtér hátul is elegendő a magas embereknek. És ami még feltűnő, hogy mennyire komfortos, minőségi az utastér. Bár szintben mindkét tesztautónk Executive kivitelű volt, ám a belső mégsem volt egyforma.

A sima csúcs Jazz sokkal gazdagabb és elegánsabb volt a sok ízléses bőrborítás miatt, míg a Crosstarban – talán a krosszosabb hatás miatt – csak szövet borította a műszerfalat és az ajtókat, s ezzel szegényesebbnek, puritánabbnak is tűnt az utastere. Pedig hát a Crosstar a drágább modell, de a belsőn ez nem érződött. Jó hír, hogy gyakorlatilag változatlan a Magic Seat-ülésrendszer, a kis egyterű hátsó sorában változatlanul felcsaphatók az ülőlapok, s ez egy jó pont a praktikusságnak.

A csomagtartó alapesetben csak 304 literes. A központi kijelzőt könnyű és egyszerű kezelni, a légkondit fizikai gombokkal vezérelhetjük, ami szintén dicséretes. Jó hír, hogy a telefon bluetooth-csatlakozásához nem kell külön leckéket venni az autóvásárlás után, mint a korábbi Hondáknál. Végre ésszerűen és gyorsan összekapcsolható a mobil az autóval.


A Crosstar jól láthatóan eltér a többi verziótól, más hűtőmaszkot, lökhárítót, feketére fújt kötény- és tetőlemezt kapott, valamint tetősínje is van    Fotó: 10perc.hu


A városban leginkább a 109 lóerős és 253 Nm nyomatékú villanymotor hajtja a Jazzt, mivel már csak hibridkivitelben kapható. Legalábbis Európában, mert Japánban 4x4-es is van belőle. Mindenesetre izmozni ennyivel nem lehet a lámpánál, de ezt a kocsit nem is arra találták ki.

A Honda hajtásrendszerének neve i-MMD, a négyhengeres benzines szívómotort két villamos egészíti ki, az egyik a hajtó villanymotor, a másik a generátor, pont mint a Toyota hibridjeiben. Amúgy elektromos-módban kifejezetten finoman gyorsul-lassul az autó, s nagyon halk. Ezért is feltűnő, amikor bekapcsol és megszólal a benzinmotor. Városban nagyon kellemes a 4,4 literes átlagfogyasztás, ám autópályán, 130 km/óránál akár 9 litert is megeszik, ami azért fájdalmas.

Árban a városi autók és az alsó középkategória között van. Így óhatatlanul is felmerül az emberben a kérdés, ennyi pénzért már nagyobbat is álmodhatok. Például a 122 lóerős Toyota C-HR 1.8 Hybridet 9,34 millió forintért megkapjuk, és ez azért formában divatosabb és méretben is csábítóbb, mint mondjuk a Honda Jazz e:HEV 1.5 Crosstar. Ugyanakkor az is igaz, hogy akinek túl sok dizájnban a Toyota, s inkább marad a Honda kis egyterűjénél, jól jár ezzel a kocsival. Látványban többet nyújt a Crosstar, de komfortban, kényelemben a vajbőrös Jazz Executive az igazi.

Műszaki adatok
Motor: 1498 cm3
Teljesítmény: 109 LE, 253 Nm
Végsebesség: 173 km/h
Gyorsulás 0-100 km/óra: 9,4/9,9 s
Vegyes fogyasztás: 4,4 l/100 km
CO2-kibocsátás: 82 g/km
Csomagtartó mérete: 304–1205 liter
Alapár: 7 239 000 Ft
Tesztautók ára: 8 289 500 Ft/9 280 500 Ft

Értékelésünk:
Külső: 4
Belső: 5
Ár/érték: 3

Előny/hátrány
+ Kiváló minőség, kellemes belső, kitűnő variálhatóság, kifinomult hibridhajtás, jó fogyasztás, könnyű vezetés
- Magas ár, visszafogott csomagtérméret, felhangosodó benzinmotor, autópályán nagy étvágy

Főkép forrása:
10perc.hu

További cikkek