EUR: 380,99 Ft
USD: 349,85 Ft
CHF: 381,85 Ft
GBP: 432,66 Ft
RON: 76,95 Ft
RSD: 3,25 Ft

Mai névnap:

A Google-nél a legkeresettebb márka a Toyota

Autó
10perc.hu/KBL
1 éve
Kiemelt kép: Toyota

Egyetlen más autógyártóra sem kerestek rá olyan sokan az interneten 2021 során, mint a Toyotára. A japán márka második éve uralja az internetezők figyelmét.

A biztosítási és pénzügyi piac ajánlatait összehasonlító ausztrál Compare the Market weboldal idén is kielemezte a Google Trends adatait, hogy megállapítsa, a világ internezető lakosságát mely autómárkák érdekelték a legjobban 2021 során.

A 2018 óta évente összeállított listát harmadszor (2018, 2020 és 2021) vezette a Toyota. A japán autógyártó a 154 vizsgált országból 47-ben bizonyult a legnépszerűbb autógyártónak, összességében a Google-keresések 31 százalékában szerepelt.

A jelenség nem magyarázható egyszerűen azzal, hogy a Toyota a világ legnagyobb autógyártója: sokkal inkább arról van szó, hogy a márka 2021-ben újra és újra olyan újdonságokkal és hírekkel állt elő, amelyek érdekelték az embereket.

Ezek között volt számos fontos modellújdonság, a világ legnagyobb számban gyártott személyautójának az első szabadidőjármű-változatától, a Toyota Corolla Crosstól kezdve az új generációs Toyota Land Cruiserig; a hibrid hajtáslánccal is kínált Toyota Tundra pickuptól a márka első, kifejezetten elektromos üzemre fejlesztett akkumulátoros villanyautójáig, a Toyota bZ4X crossoverig.



Amúgy a kutatást megnehezítette, hogy a Google Trends a mai napig nem ismeri el autómárkaként a Teslát, így arra külön, manuálisan kellett rákeresniük az elemzőknek. Az amerikai villanyautó-specialista 2021-ben a hetedik legkeresettebb gyártó volt a világon, többek között Izraelben, Kínában és Szingapúrban vezette a Google rangsorát.

A fizetőképes kereslet egyébként nem áll összefüggésben a kedvenc autómárkával: a szocialista Laoszi Népi Demokratikus Köztársaságban például a Rolls-Royce áll a keresőlista első helyén. Nálunk, és sok más európai országban a BMW volt a legkeresettebb autómárka.