Kiemelt kategóriák

Belföld
Gazdaság
Külföld
Kultúra
Sport
Tech
Életmód
Autó

További kategóriák

Szórakozás
Tech

A Voyager 1 Űrűszonda évtizedek óta nem használt hajtóműveit aktiválták a NASA mérnökei

10perc.hu
2024. 09. 18.
A Voyager 1 Űrűszonda évtizedek óta nem használt hajtóműveit aktiválták a NASA mérnökei

A NASA mérnökei sikeresen aktiválták a 47 éves Voyager 1 űrszonda évtizedek óta nem használt hajtóműveit, hogy megoldjanak egy kritikus problémát, amely veszélyeztethette a szonda kommunikációját a Földdel.

A Voyager 1 űrszonda, amely már 47 éve működik, most új kihívásokkal néz szembe, mivel a NASA mérnökei sikeresen beindították a szonda évtizedek óta nem használt hajtóműveit. Az űreszköz a Földtől mintegy 24 milliárd kilométerre található, és a helioszférán túl működik, ahol a csillagközi teret vizsgálja - közölte a CNN.

Az év elején észleltek egy problémát, amikor az egyik hajtómű üzemanyagcsöve eltömődött, ami veszélyeztette a szonda stabilitását és kommunikációját. Calla Cofield, a NASA Jet Propulsion Laboratory médiakapcsolatokért felelős szakembere elmondta, hogy a hajtóművek eltömődése a küldetés végét jelentheti, ha nem tudják az antennát megfelelően a Föld felé irányítani.

A mérnökök azzal a kihívással szembesültek, hogy a hajtóművek eltömődése miatt nem volt egyszerű a probléma megoldása. A Voyager 1 három hajtómű-készlettel rendelkezik: két készlet a helyzetmeghajtó hajtóművekhez és egy a pályakorrekciós manőverekhez. 2002-ben a szonda a második helyzetmeghajtó hajtóművekre váltott, amikor az első készlet eltömődött, és 2018-ban a pályakorrekciós hajtóművek készletére is átváltottak. Most, hogy a pályakorrekciós hajtóművek is eltömődtek, a mérnökök visszatértek az egyik helyzetmeghajtó hajtóműhöz. Todd Barber, a Voyager hajtóművekkel foglalkozó mérnöke elmondta, hogy a csapat lépéseket tett annak érdekében, hogy a hajtóműveket kevesebbet használják, és várhatóan még két-három évig bírják az eredeti készletet.

A mérnökök számára különösen fontos, hogy a hajtóművek megfelelő működését biztosítsák, mivel az üzemanyagcső eltömődése szilícium-dioxiddal, az üzemanyagtartály gumimembránjának öregedése miatt következett be. Suzanne Dodd, a Voyager projektvezetője hangsúlyozta, hogy a jövőbeli döntések alapos elemzést és óvatosságot igényelnek.

A Voyager 2 1999-ben és 2019-ben is átesett már hajtóműcserén, és jelenlegi állapota is kedvezőbb, mint a Voyager 1-é.




Főkép forrása:
Northfoto
Címkék:
#Kutatás

További cikkek