A befektetők azzal vádolják a CrowdStrike-ot, hogy félrevezette őket, mivel azt állította, hogy a szoftvere jól tesztelt és megbízható, pedig valójában nem volt az - számolt be a The Guardian.
Ahogy arról korábban írtunk, július 19-én a CrowdStrike által kibocsátott hibás szoftverfrissítés miatt 8,5 millió Windows PC vált használhatatlanná. Ez súlyos problémákat okozott világszerte különböző intézményekben, köztük kórházakban, médiacégeknél, szupermarketekben, bankoknál, légitársaságoknál és többek között a budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren is.
A befektetők csoportos pert indítottak a texasi bíróságon, azt állítva, hogy a CrowdStrike félrevezette őket azzal, hogy szoftverét megbízhatónak és jól teszteltnek mutatta be, noha az nem felelt meg a valóságnak.
Az alperesek elmulasztották nyilvánosságra hozni, hogy a szoftverfrissítés hiányos ellenőrzései komoly működési zavarokhoz vezethetnek, melyek jelentős hírnévkárosodást okoztak a cégnek. A vállalat szóvivője hangsúlyozta, hogy a vádak alaptalanok, és mindent megtesznek a cég védelme érdekében.
A CrowdStrike-nak nemcsak a befektetők perével kell szembenéznie, hanem más cégekkel is, amelyek kártérítést követelnek a leállás okozta veszteségek miatt. A Delta Air Lines például jelentős károkat szenvedett el,
miután több mint 5000 járatot kellett törölniük, ami becslések szerint 500 millió dollárba kerülhetett a légitársaságnak.
A leállás globális következményei drámaiak voltak: az amerikai Fortune 500 vállalatok becslések szerint 5 milliárd dollár veszteséget könyveltek el. A legnagyobb vállalatok közül sokan kártérítést követelnek a kiesett bevételekért és a hírnév károsodásáért.
A cég, bár elsősorban a szolgáltatás helyreállítására összpontosított, kritikát kapott az egyéb intézkedéseiért, például az alkalmazottainak küldött 10 dolláros UberEats-utalványokért, amelyeket az Uber később visszavont a csalás kockázata miatt.