A szlovák KleinVision által kifejlesztett AirCar 2021-ben 35 perces repülést hajtott végre két repülőtér között. A jármű alig két perc alatt képes átalakulni autóból repülőgéppé. A Hebei Jianxin Flying Car Technology Company kizárólagos jogot vásárolt az AirCar gyártására és használatára egy meghatározott kínai régióban.
Februárban az Autoflight egy utasszállító drónnal tesztrepülést hajtott végre Sencsen és Zhuhai között, 20 percre csökkentve az autóval három órát igénylő utat. Az eHang kínai cég 2023-ban kapott biztonsági tanúsítványt elektromos repülő taxijára.
Az AirCarrel ellentétben ezek a drónszerű repülőgépek függőlegesen szállnak fel és le, nem igényelnek kifutópályát. A KleinVision nem hozta nyilvánosságra a technológia eladási árát. Az AirCar 2022-ben kapta meg a szlovák légialkalmassági bizonyítványt.
A repülő autók elterjedése előtt még számos akadályt kell leküzdeni, beleértve az infrastruktúra fejlesztését, a szabályozási környezet kialakítását és a technológia társadalmi elfogadottságának növelését. Hasonló aggályok merültek fel egykor az elektromos autókkal kapcsolatban is, amelyekben Kína mára vezető szerepet tölt be. Az AirCar Kínába történő eladása felveti a kérdést, hogy Kína nem készül-e ugyanezt tenni a repülő autókkal is - írja az autopro.hu.