A Moody’s hitelminősítő pénteken egy fokozattal, Ba1-ről Ba2-re rontotta a Wizz Air hosszú távú adósi besorolását, miközben negatív kilátást tart fent a légitársaság esetében - közölte a Portfolio. Az indoklás szerint a fapados cég pénzügyi mutatói lassabban javulnak a vártnál, amit tovább nehezítenek a Pratt & Whitney GTF hajtóművekkel kapcsolatos problémák.
A Wizz Air 177 Airbus A321neo repülőgépének hajtóműszállítója a Pratt & Whitney maradt annak ellenére, hogy a GTF hajtóművek hibái miatt több gépet is kénytelen volt földre állítani. Jelenleg 453 GTF hajtóműves gépük van, de május 9-én még 37 repülőgép nem repült, és a 2026-os pénzügyi év első felére várhatóan 34 marad üzemen kívül.
A Moody’s szerint a hajtóművek kötelező felülvizsgálata miatt a légitársaság kapacitása csökkent, a plusz költségek pedig meghaladják a várható kompenzációkat. Emiatt a 2025 márciusával zárt üzleti évben a pénzügyi teljesítmény elmaradt az elvárásoktól, és nem felelt meg a magasabb besoroláshoz szükséges kritériumoknak.
A leminősítést követően a Wizz Air részvényárfolyama 4,1 százalékot esett, ezzel új történelmi mélypontra került.