Nem meglepő módon a nyugat-európai piacok azok, amelyek iránt különösen nagy érdeklődést mutatnak a magyar vállalkozók. Ezek közül is a legtöbben Németországban és Ausztriában terjeszkednek, hiszen ezek az Unió legerősebb piacai.
A nyugat-európai terjeszkedés kulcseleme azonban a magas minőség és a nagy szakértelem megléte, hiszen ha valaki labdába szeretne rúgni ezekben a gazdasági övezetekben, akkor óhatatlanul magas minőséget kell kínáljon. Eegyesek azonban az alacsony árakkal próbálják meg felhívni magukra a figyelmet.
A KuCo Wirtschaftskanzlei startupokat segítő iroda szerint a legtöbben az építkezési és a kereskedelmi szektorban látnak nagy fantáziát, ám szintén sok magyar kisvállalkozó jelenik meg a takarító szektorban, a feldolgozó iparban, vagy valamilyen gasztronómiai ágazatban.
Hozzá kell tenni, hogy a magyar vállalkozók sikere nagyban függ nem csak a kínált minőségtől, de attól is, hogy beszélik-e az ország nyelvét. Hiszen ha ezek a vállalkozók nem tudnak németül kommunikálni, akkor már alapból kevés esélyük van arra, hogy szerződést kössenek velük a helyi cégek, de ha mégis kapnak megbízást, s a továbbiakban nem tudják legyőzni a nyelvi akadályokat, akkor bizony falakba fognak ütközni. Éppen ezért az iroda minden magyar üzletembernek azt tanácsolja, hogy elsőként kezdjenek el intenzív német kurzusokra járni, hogy fejlesszék ezen irányú képességeiket.
Megint mások keleten próbálnak szerencsét, hiszen sokan alapítanak céget Romániában is, ahova leginkább az alacsonyabb adók, és a versenyképes piaci környezet vonzza az üzletembereket. Sok vállalkozó számolt be arról, hogy itt érdemes bevezetni a nyugatról importált technológiákat, termékeket illetve szolgáltatásokat, hiszen egy rohamosan fejlődő gazdaságról van szó, ahol sikerre van ítélve minden újdonság. Itt megvan már a fizetőképes kereslet a különböző szolgáltatásokra és termékekre, valamint a 20 milliós lakossággal rendelkező ország óriási felvevő piaca lehet az innovatív megoldásoknak.
S az utóbbi időben egyre többen próbálnak szerencsét Dubaiban is, ahol a csillogó luxus, és pazarló életmód miatt rengeteg pénzt képes keresni egy magyar vállalkozó is. Az aktuális adatok szerint az utóbbi években több száz magyar vállalkozó próbált szerencsét itt is. Dubaiban valamivel könnyebb dolguk van a magyaroknak, hiszen az angol nyelvet jóval többen ismerik, mint a németet, és egy anyagi forrásokban dúskáló országban könnyebb betörni a piacra, mint máshol, ahol nem állnak rendelkezésre olyan anyagi lehetőségek.
Mindezek fényében csak biztatni tudjuk magyar honfitársainkat, hogy kóstoljanak bele a külföldi vállalkozói létbe, és inovatív termékeikkel, szolgáltatásaikkal jelenjenek meg más piacokon is.