Az új rendszer bevezetése jelentős változást hoz a digitális ügyintézésben, de komoly kihívást is jelenthet azoknak, akik nem használnak okostelefont vagy tabletet – különösen az idősebb korosztály számára - írta a HáziPatika.
Az új rendszerek használatához ugyanis okostelefonos vagy tabletes regisztráció és hitelesítés szükséges, ami nem mindenki számára adott.
Nemcsak az idősek, de a kisvállalkozók és a mezőgazdaságban dolgozók közül is sokan hagyományos módon intézték ügyeiket. Az új technológiai követelmények miatt sokan közülük inkább a nyugdíjba vonulást választják, mintsem hogy új eszközöket vásároljanak és digitális készségeket sajátítsanak el.
A változás miatt a Magyar Könyvelők Országos Egyesülete (MKOE) is aggodalmát fejezte ki. Szerintük „az Ügyfélkapu megszüntetése elhamarkodott lépés, szerintük ezt halasztani kellene a felmerült dilemmák miatt.” Úgy vélik, a folyamat túl bonyolult sokak számára, és több időre lenne szükség az átálláshoz.
Felmerült az is, hogy a hitelesítés második része esetleg történhet majd e-mailen keresztül, ami megkönnyíthetné a folyamatot azoknak, akik nem rendelkeznek okostelefonnal. Az átállás részletei azonban még nem teljesen tisztázottak.