Büntetőeljárást indított a szlovák rendőrség a magyar buszbaleset ügyében. Többen még mindig válságos állapotban vannak, köztük az út szervezője és a második sofőr is. Még mindig mélyaltatásban tartanak három személyt a szlovákiai buszbaleset sérültjei közül.
A baleset legsúlyosabb sérültjének lánya az ATV Híradónak azt mondta: édesanyja a történtek után magánál volt, de sokkos állapotban, így nem tudtak kommunikálni vele. Kardos Nóra édesanyja jobb oldalon, az elhunyt sofőr mögött ült, ez magyarázza azt, hogy sérülései miatt élet és halál közt fekszik a pozsonyi kórházban.
"Pont öt perccel a baleset előbb beszéltem vele, felhívott, hogy itthon minden rendben van-e. Lefelé hajtotta a fejét, és ahogy az ablak kiütődött, annak keresztrúdjába kapaszkodott és próbálta kihúzni magát. Beszélni nem tudott, teljesen stresszes állapotban volt" - mondta a súlyosan sérült nő lánya. Nóra édesanyját nyílt lábszárcsont-töréssel, medencecsont-töréssel, bordatöréssel, állkapocscsont-töréssel kezelik, a légzése is leállt a helikopterben.
Ungvári Balázsné éppen aludt, amikor jött a hatalmas becsapódás. Mint mondta, ahogy ő emlékszik, nem volt kiabálás, inkább sokkos állapotba került mindenki és próbáltak lemenni a buszról. Elmondása szerint a busz egyik üvege széjjel robbant és a szilánkok az arcába repültek.
Jurkó István elöl ült, fejsérülései mellett két bordája tört el. "Azt vettem észre, hogy a feleségem kint fekszik a földön egy másik barátunkkal, akik előttünk ültek. A férfi is úgy repült ki, a felesége pedig ordította, hogy mi van Lacikám, mi van veled" - idézte fel a férfi a rémes pillanatokat.
A Hír TV-nek nyilatkozó szakértő szerint jelzésértékű, hogy a busz kormánya jobbra volt kitekerve. Az utasok mindenképp kapnak kártérítést, akárki is hibázott. A híradónak nyilatkozó szakember azt mondja: a vétkes fél kötelező biztosítása fedezi a dologi és az egészségügyi kárt is, ennek egyetlen feltétele a kötelező biztosítás megléte.
"Akkor lenne a buszsofőr felelős, ha mondjuk ittas állapotban vagy nem megfelelő állapotban vezetett" - mondta Németh Péter, hozzátéve, hogy ismert betegség esetén is felelős lehet, de akkor, ha szóba kerülhet a rosszullét.
A buszos cégnek abban az esetben merül fel a felelőssége, ha a jármű műszakilag alkalmatlan volt, illetve ha beigazolódna, hogy túlhajszolták a sofőrt. Az ATV értesülései szerint az életben maradt sofőrnek, aki a baleset idején vezette a buszt, alig maradt ép csontja, mélyaltatásban tartják, csakúgy, mint az út szervezőjét.