Januártól ügyfélkapus azonosítással egyszerűen, "vírusbiztosan" adhatják be az ügyfelek kérelmeiket a Magyar Nemzeti Bankon belül működő Pénzügyi Békéltető Testülethez (PBT). A pénzügyi békéltetőknél szaporodnak a törlesztési moratóriumhoz kötődő ügyek, egyebek közt a fizetési stophoz kötődő felhalmozódott kamatok, a lejárat nélküli kölcsönök (folyószámla-hitelek, hitelkártyák) elszámolása, illetve a moratóriumból való kilépés jogszerűsége témáiban.
Tavaly 3 ezer fogyasztó fordult a testülethez, megugrott a banki és a méltányossági ügyek aránya. A járványkockázatok csökkentése és az ügyfelek elektronikus ügyintézés iránti igénye miatt tértek át korszerű online kérelembeadási rendszerre.
A fogyasztók az intézmény honlapjáról ezentúl ügyfélkapus azonosítással adhatnak be új kérelmet vagy küldhetnek folyamatban lévő ügyhöz beadványt banki, biztosítási, pénztári és tőkepiaci elszámolási, szerződéses jogvitáikban. A szolgáltatás a belföldi, határon átnyúló, illetve a méltányossági ügyeknél – utóbbinál az ügyfél a szerződéses feltételeknél kedvezőbb egyedi elbírálást kér – is elérhető.
Az új online rendszerben a már beküldött beadványok és a lementett kérelmek, beadványok tervezetei is megnézhetők. Az e-kommunikáció során a PBT küldeményeit a kérelmező ügyfélkapus tárhelyére kézbesítik. A pénzügyi békéltetők - akik 2021-ben a pénzügyi szolgáltatókkal is elektronikus felületen kommunikálnak - az online ügyintézéshez mobil applikációt is kialakítanak majd.
Természetesen a hagyományos utat kedvelők továbbra beadhatják kérelmeiket postán, illetve személyesen az MNB budapesti ügyfélszolgálatán vagy bármely kormányablakban.