395.30 Ft

371.07 Ft

Támogatás

Kiemelt kategóriák

Belföld
Gazdaság
Külföld
Kultúra
Sport
Tech
Életmód
Autó

További kategóriák

Szórakozás
Belföld

Hiába várod, ezúttal elmaradnak a gigakedvezményes akciók a hazai boltokban

10perc.hu
2022. 12. 27.

A karácsonyt követő napokban elkezdődik ugyan a kiárusítás, a szokásosnál azonban kisebb mértékűek lesznek a leárazások, amelyek leginkább januárban, februárban indulnak majd be.

Sokan vakarhatták a fejüket idén az ünnepekre, ugyanis nincs a boltok polcain olyan termék, ami ne drágult volna meg. Legyen szó ruházatról, használati eszközökről, elektronikáról – az infláció semmit sem kímélt. Nem csoda, ha sokan így inkább megvárnák a leárazásokat az ünnepek után, azonban idén erre hiába várnak.

December 27-én, azaz ma újra kinyitnak a bevásárlóközpontok. Általában sokan várják ezt az időszakot, hiszen hagyományosan ilyenkor lehet megcsípni a legütősebb akciókat. Az elmúlt években nem volt ritka, hogy akár 30-50-70 százalékkal is olcsóbban vehettünk meg egy-egy terméket, de szintén elterjedt volt ilyenkor az egyet fizet, kettőt kap akció.

Nos, ennek idén és 2023 elején búcsút inthetünk. Nem lesznek az ún. "áfamentes" napok, amikor egész termékcsoportok – például konyhagépek, fényképezők, mobiltelefonok – kerültek jóval kevesebbe. Sőt, a meglévő termékek eladásához sokszor elővett mindenre kiterjedő gigaakciók is elmaradnak most télen.



Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára a Pénzcentrumnak elmondta, ugyan a két ünnep között már elindulnak, majd januárban folytatódnak az leértékelések, de aki a régi leértékelésekre várt, az csalódni fog, a több mint 50 százalékos kedvezmények ritkábbak lesznek.

Az idei évben tehát aligha számíthatunk igazi készletkisöprő akciókra. A két ünnep közötti napokban jellemzően 5-10%-os diszkonttal kerülnek majd ki a termékek a boltok polcaira, januártól pedig találkozhatunk majd 15-20%-os kedvezményekkel is.

„Ugyanis az egész kiskereskedelem már novemberben lefékezett, a kereskedőknek hatalmas költségnövekedései voltak, vannak és még lesznek, így, ha volt rá forrásuk, már karácsony előtt igyekeztek akciókat hirdetni, hogy becsalogassák a vevőket” - tette hozzá az OKSZ főtitkára.



A kereskedő amikor leárazza a termékeit lemond a bevétel egy részéről, ami most sokkal nehezebb, mint a korábbi években, hiszen hatalmas költségemelkedés zajlott le, drágult a beszerzés, a működés, ezért az akciós cikkelemek száma kisebb lehet, mint korábban. Az akció mértéke is eszerint alakul majd.

„A mostani gazdasági folyamatok, változások mellett lesznek leárazások, de szolidabban. Nem tudjuk előre megmondani, hogy mennyivel, de darabszámban és mértékben a korábbiaknál kisebb hatósugarúak lesznek az idei ünnepek közötti, és utáni leárazások” – fejtette ki Vámos György.

Az akciókat várhatóan nem egységesen hirdetik majd meg, boltonként és termékkategóriánként is komoly eltérések lehetnek az árképzésben. Az elmúlt évek tapasztalata az volt, hogy ilyenkor leginkább a téli ruhákat, lakberendezési tárgyakat, és műszaki cikkeket éri meg vásárolni.

Főkép forrása:
Pixabay

További cikkek