Mai névnap:

A futárkodás a járvány után is jó üzlet maradhat

10perc.hu
3 hónapja
Kiemelt kép: freepik.com

A hazai futárpiac dinamikus bővülése a kis szolgáltatóknak is kellő fejlődési lehetőséget biztosít, ráadásul folyamatos az új belépők megjelenése a piacon.

Folyamatosan bővül a magyarországi futárszolgáltatás piaca, főként az e-kereskedelem fejlődésére alapozva. Bíró Koppány Ajtony, a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének (MLSZKSZ) főtitkára elmondta, a szakmai szervezethez beérkezett adatok alapján a futárcégek árbevételi átlaga 36 százalékkal növekedett 2020-ban, ami összhangban van az e-kereskedelmi piac 45 százalék körüli növekedésével.

A magyar piacon jelen van több nagy nemzetközi futárszolgálati szolgáltató, úgymint a GLS, a DPD, a Trans-O-Flex, a Raben Trans, a nagy logisztikai integrátorok - a DHL, a UPS, a TNT - is aktivak az e-kereskedelmi területen. Jelentős szolgáltató még a Magyar Posta, illetve a Sprinter, és főleg Budapesten számos helyi kis futárszolgálat is működik.


Folyamatosan bővül a magyarországi futárszolgáltatás piaca, főként az e-kereskedelem fejlődésére alapozva     Fotó: freepik.com


A hazai futárpiac dinamikus bővülése a kis szolgáltatóknak is kellő fejlődési lehetőséget biztosít; folyamatos az új belépők megjelenése a piacon, miközben volt néhány korábbi szereplő, aki elhagyta a piacot. A következő években a növekedés a járvány megszűntével lassul, de továbbra is, éves szinten, 7 százalék körül marad.




Hirdetés
Hirdetés