A carVertical adatelemzői nemrégiben kutatást végeztek annak kiderítésére, hogy mely autómárkáknál a legnagyobb a sérült járművek aránya, és hogy meghatározzák e károk átlagos pénzbeli értékét.
Használt autót venni nem egyszerű. Már csak azért sem, mert a carVertical legújabb kutatásából kiderül, hogy az autók 52,4 százaléka szenvedett már valamilyen sérülést a múltban. A statisztikák szerint minden második autó legalább egyszer károsodott már valamilyen okból kifolyólag, ráadásul korrelációs összefüggés van bizonyos autók márkája, illetve annak biztonságossága között.
A sérült járművek globális aránya az összes jármű 52,4%-a, tehát statisztikailag minden második autó sérül, miután elhagyta a gyártóüzemet. Ami még érdekesebb - egyes járműmárkák balesetveszélyesebbek, mint mások.
A Tesla autók átlagos javítási költsége 7,778,439 forint Fotó: Unsplash
A carVertical adatelemzői nemrégiben kutatást végeztek annak kiderítésére, hogy mely autómárkáknál a legnagyobb a sérült járművek aránya, és hogy meghatározzák e károk átlagos pénzbeli értékét. A kutatást 2 millió autótörténeti jelentésből származó káradatok elemzésével végezték.
A cég rendszerében fellelhető Subaruk 71,3; a Tesláknak a 72,4; a Porsche típusú autóknak pedig a 72,5 százaléka szenvedett már legalább egyszer valamilyen károsodást. A 72,5% tehát azt jelenti, hogy ezer Porsche közül 725 szenvedett már valamilyen károsodást a múltban. A legkevésbé sérült autók márkáit sem titkoljuk el: Alfa Romeo, Fiat, Nissan, Toyota és Citroen.
A Tesla autók átlagos javítási költsége 7,778,439 forint. Hogy ezt kontextusba helyezzük, a második legdrágább átlagköltsége a Porsche-k javításának van, ezek átlagos ára 2,334,897 forint, ami nagyjából a Tesla költségének a harmada. A dobogó alsó fokán a Mercedes-Benz végzett 1,623,386 forinttal.
Matas Buzelis, a carVertical kommunikációs igazgatója elmondta, hogy az adataik szerint a Magyarországon vizsgált autók 55%-a szenvedett valamilyen sérülést a múltban. Ez azt jelenti, hogy minden második használt autóban keletkezett már valamilyen kár. A vásárlók előtt adott a lehetőség, hogy megnézzék az autó történetét, élniük is kellene vele.
Hogy tetszett a cikk? Mondd el a véleményedet egy kattintással.
TetszettNem tetszettTámogasd a 10perc.hu hírportált!
Célunk fontos témákról írni, hitelesen, objektíven, csak a lényegre fókuszálva. Küldetésünk, hogy független, és elfogulatlan tájékoztatást biztosítsunk.
RÉSZLETEK!