A Miniszterelnökség azt javasolja, hogy a kormányablakokban és kormányhivatali ügyfélszolgálatokon még december 22-e előtt mindenki intézze el előre tervezhető ügyeit. A december 27-29. közötti igazgatási szünet alatt korlátozott nyitvatartással országszerte 22 kormányablak és a Központi Okmányiroda fogadja majd az ügyfeleket.
A két ünnep közötti három munkanapon vármegyénként egy, a fővárosban három kijelölt kormányablakban lesz lehetőség 9-14 óra között:
- személyi igazolvánnyal, útlevéllel, vezetői engedéllyel, lakcímigazolással, ügyfélkapu-regisztrációval, Nemzeti Egységes Kártya (NEK)-regisztrációval,
- Európai Egészségbiztosítási Kártya igénylésével, TAJ-kártya másolat kiadásával,
- illetve rendszeres létfenntartási támogatás iránti kérelem beadásával kapcsolatos ügyintézésre.
Továbbá a Központi Okmányirodában szintén 9 és 14 óra között lehet majd:
- személyazonosításra alkalmas okmányokkal kapcsolatos ügyet,
- valamint ügyfélkapu- és NEK-regisztrációt intézni,
- valamint sürgősségi és azonnali - három, illetve egy napon belüli - útleveleket átvenni.
Az online beérkezett kérelmek (például vezetői engedély hosszabbítása, online lakcímbejelentés) feldolgozására nem lesz lehetőség az igazgatási szünetben, ezeket a kormányablakok csak 2024. január 2-tól intézik.
A kormányhivatalok és járási hivatalok a halaszthatatlan hatósági feladataikat az igazgatási szünetben is ellátják, azonban a folyamatban lévő eljárások határidejébe az igazgatási szünet időszaka nem számít bele.
A kormányhivatalok által működtetett vizsgaállomásokon és a földhivatalokban szintén szünetelni fog a félfogadás, utóbbiak január 3-án nyitnak.