EUR: 382,59 Ft
USD: 355,01 Ft
CHF: 405,63 Ft
GBP: 445,79 Ft
RON: 77,02 Ft
RSD: 3,27 Ft

Ha elfogadod a személyre szóló reklámokat, ingyenesen használhatod a Facebookot, ha nem, akkor fizetsz!

Tech és tudomány
10perc.hu
2 hónapja
Kiemelt kép: Pixabay

Mark Zuckerberg meglépte, az Európai Unióban bevezeti az Instagram és a Facebook hirdetésmentes és fizetős változatát.

A Meta azt tervezi, hogy az Európai Unióban bevezeti az Instagram és a Facebook hirdetésmentes és fizetős változatát - jelentette helyi idő szerint hétfőn a The Wall Street Journal című amerikai napilap. A lap szerint a platform ingyenes maradna azoknak, akik elfogadják a személyre szabott hirdetéseket.

Egy felhasználó asztali számítógépén futó Facebook vagy Instagram hirdetésmentes változatáért nagyjából havi tíz eurót (3900 forintot) számláznának, a felhasználóhoz kapcsolódó minden további fiókért pedig körülbelül 6 eurót (2300 forintot) kérnének. A mobil eszközökön viszont durván 13 eurót (5000 forintot) kérnének havonta egy fiókért, mivel figyelembe vennék az Apple és Google alkalmazásboltjai által felszámított jutalékot is.

A közösségi médiavállalatra idén 390 millió eurós (151 milliárd forintos) bírságot szabott ki az ír adatvédelmi hatóság, arra hivatkozva, hogy a Meta "szerződéses" jogalapra hivatkozva nem küldhet a felhasználóknak az online tevékenységük alapján kiválasztott hirdetéseket. A Meta ez után közölte, hogy a célzott reklámozáshoz a felhasználók hozzájárulását fogja kérni.

A WSJ cikke szerint a médiavállalat közben már fel is vette a kapcsolatot az európai szabályozó szervekkel, hogy az elkövetkező hónapok során bevezethesse az európai uniós felhasználók számára a hirdetésmentes csomagot, amit SNA (subscription no ads) néven emleget.