A streamingóriás már emelt előfizetési díjain Japánban, Európa egyes részein, a Közel-Keleten és Afrikában az elmúlt hónap során, most pedig Olaszországban és Spanyolországban hajtja végre a változásokat - közölte a BBC.
Legfrissebb pénzügyi eredményei szerint a Netflix 5,1 millió új előfizetőt szerzett július és szeptember között, ami meghaladta az előrejelzéseket, de ez volt a legkisebb növekedés több mint egy év alatt. A vállalatnak egyre nehezebb új előfizetőket találnia, mivel már globálisan 282 millió előfizetővel rendelkezik.
A Netflix 2022-es lassulási jelei után vezette be a jelszómegosztás elleni intézkedéseket, valamint egy hirdetéses támogatással ellátott, olcsóbb előfizetési lehetőséget, ami új növekedést eredményezett. Azóta több mint 45 millió új előfizető csatlakozott. Bár a hirdetések hosszú távon fontos bevételi forrássá válhatnak, a Netflix szerint ez csak jövőre kezdheti el érdemben növelni a bevételeket.
Az elmúlt negyedévben a reklámokkal támogatott csomag az új feliratkozások 50%-át tette ki azokon a területeken, ahol elérhető volt. A cég bevétele 15%-kal nőtt, elérve a 9,8 milliárd dollárt, míg a profit 2,3 milliárd dollárra emelkedett.
A Netflix korábban már emelt árat az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban 2023-ban, de a népszerű „standard csomag” árát 2022 óta nem változtatta. A cég néha kisebb országokban teszteli az áremeléseket, mielőtt nagyobb piacokra, például az USA-ra és az Egyesült Királyságra is kiterjesztené.
Matt Britzman, a Hargreaves Lansdown vezető elemzője szerint a Netflix stabil pénzügyi helyzete lehetővé teszi, hogy továbbra is költsenek új tartalmakra, ami kulcsfontosságú, ha árakat kívánnak emelni. "Ez egy rendkívül változékony piac, ahol a fogyasztók könnyen váltanak, ha nem kapják meg a várt értéket" – mondta. A friss tartalmak, különösen a sportesemények közvetítése, segíthet a Netflixnek megtartani előfizetőit és indokolni az áremeléseket.