Forradalmi technikai irányváltás Maranellóban
A Ferrari tizenhat év után ismét nyomórudas hátsó felfüggesztést alkalmazhat a 2026-os Forma–1-es szezonra készülő autóján – értesült több olasz szaklap.
A 678-as kódnevű konstrukció teljesen új alapokra épül, igazodva a 2026-ban életbe lépő komplex technikai szabályrendszerhez, amely alapjaiban alakítja át az F1 arculatát.
A döntéssel megszakad a 2010 óta tartó húzórudas koncepció, és a Scuderia ezzel új technológiai korszakba léphet.
A 2026-os szabályreform: új korszak a Forma–1-ben
A 2026-os szabálymódosítások a sport történetének egyik legnagyobb technikai átalakítását hozzák:
-
50%-os hibridizáció: megduplázódik az energia-visszanyerő rendszerek aránya,
-
100%-ban fenntartható üzemanyag,
-
aktív aerodinamika: állítható első és hátsó szárnyelemek,
-
kisebb diffúzor és módosított padlólemez, ami gyengíti a talajhatást.
Ez utóbbi változás indokolhatja a nyomórudas hátsó felfüggesztés visszatérését, amely stabilabb légáramlást és hatékonyabb aerodinamikai egyensúlyt biztosíthat a csökkentett talajhatás mellett.
A Ferrari visszanyúl a 2010-es gyökerekhez
A Scuderia utoljára a 2010-es F10-es modellnél használt nyomórudas megoldást – akkor Fernando Alonso és Felipe Massa vezették a maranellói autókat. Abban a szezonban Alonso mindössze négy ponttal maradt le a világbajnoki címről.
A 2026-os döntés tehát nemcsak technikai, hanem érzelmi szempontból is nosztalgikus, hiszen a Ferrari azóta is a következő bajnoki címre vár.
Loïc Serra vezeti az új technikai irányt
A döntést minden bizonnyal Loïc Serra, a Ferrari új technikai igazgatója hozta meg. Serra 2024 októberében érkezett a Mercedes fejlesztési részlegéről, és Enrico Cardile helyét vette át, aki az Aston Martinhoz szerződött.
Serra az új szabályrendszerhez igazodva a járműdinamikai optimalizálásra helyezi a hangsúlyt:
-
könnyebb hozzáférés az erőátviteli elemekhez,
-
egyszerűbb hűtési rendszer,
-
finomabb kezelhetőség az elektromos komponensek miatt.
Mivel a 2025-ös autó fejlesztése már lezárult, Serra teljes erővel a 2026-os 678-as projektre koncentrálhat.
Forradalmi motor és új mérnöki filozófia
A Ferrari 2026-os erőforrása radikálisan új alapokra épül. A maranellói mérnökök alumínium-ötvözetű hengerfejetfejlesztenek új, titkos szívórendszerrel, és elvetették a Wolf Zimmermann által korábban javasolt acélhengerfejes koncepciót, amely megbízhatósági gondokat okozott.
A Ferrari célja, hogy az új hajtáslánccal a hatékonyságban és a súlyelosztásban is előnyt szerezzen, és a Red Bull–Mercedes duó kihívójává váljon a hibrid éra új szakaszában.
A 678-as projekt: új remény a bajnoki címre
Az Auto Racer értesülései szerint a Ferrari már 2025 nyarán lefektette az új hátsó felfüggesztés architektúráját, amelyet az új motorral párhuzamosan fejlesztettek.
Az olasz lapok szerint a projekt „az elmúlt évtized legátfogóbb technikai újítása” lehet Maranellóban.
Ha a számítások beválnak, a Ferrari 2026-ban nemcsak visszatérhet a győzelmekhez, hanem akár a világbajnoki címért is újra harcba szállhat – lezárva ezzel a 2008 óta tartó nyeretlenségi korszakot.