2025. 12. 13.

384.43 Ft

327.70 Ft

Támogatás

Kiemelt kategóriák

Belföld
Gazdaság
Külföld
Kultúra
Sport
Tech
Életmód
Autó

További kategóriák

Szórakozás
Sport

Új korszak jöhet a Ferrarinál: forradalmi motorral készülnek 2026-ra

Új korszak jöhet a Ferrarinál: forradalmi motorral készülnek 2026-ra
10perc.hu
2025. 11. 07.
Fotó: Scuderia Ferrari HP Facebook

A 2026-os Forma–1-es szezonra teljesen új alapokra építi autóját a Ferrari. A 678-as projekt a nyomórudas hátsó felfüggesztés visszatérésével és egy radikálisan új hibridmotorral nyithat új fejezetet Maranellóban.

Forradalmi technikai irányváltás Maranellóban

A Ferrari tizenhat év után ismét nyomórudas hátsó felfüggesztést alkalmazhat a 2026-os Forma–1-es szezonra készülő autóján – értesült több olasz szaklap.
A 678-as kódnevű konstrukció teljesen új alapokra épül, igazodva a 2026-ban életbe lépő komplex technikai szabályrendszerhez, amely alapjaiban alakítja át az F1 arculatát.

A döntéssel megszakad a 2010 óta tartó húzórudas koncepció, és a Scuderia ezzel új technológiai korszakba léphet.

A 2026-os szabályreform: új korszak a Forma–1-ben

A 2026-os szabálymódosítások a sport történetének egyik legnagyobb technikai átalakítását hozzák:

  • 50%-os hibridizáció: megduplázódik az energia-visszanyerő rendszerek aránya,

  • 100%-ban fenntartható üzemanyag,

  • aktív aerodinamika: állítható első és hátsó szárnyelemek,

  • kisebb diffúzor és módosított padlólemez, ami gyengíti a talajhatást.

Ez utóbbi változás indokolhatja a nyomórudas hátsó felfüggesztés visszatérését, amely stabilabb légáramlást és hatékonyabb aerodinamikai egyensúlyt biztosíthat a csökkentett talajhatás mellett.

A Ferrari visszanyúl a 2010-es gyökerekhez

A Scuderia utoljára a 2010-es F10-es modellnél használt nyomórudas megoldást – akkor Fernando Alonso és Felipe Massa vezették a maranellói autókat. Abban a szezonban Alonso mindössze négy ponttal maradt le a világbajnoki címről.

A 2026-os döntés tehát nemcsak technikai, hanem érzelmi szempontból is nosztalgikus, hiszen a Ferrari azóta is a következő bajnoki címre vár.

Loïc Serra vezeti az új technikai irányt

A döntést minden bizonnyal Loïc Serra, a Ferrari új technikai igazgatója hozta meg. Serra 2024 októberében érkezett a Mercedes fejlesztési részlegéről, és Enrico Cardile helyét vette át, aki az Aston Martinhoz szerződött.

Serra az új szabályrendszerhez igazodva a járműdinamikai optimalizálásra helyezi a hangsúlyt:

  • könnyebb hozzáférés az erőátviteli elemekhez,

  • egyszerűbb hűtési rendszer,

  • finomabb kezelhetőség az elektromos komponensek miatt.

Mivel a 2025-ös autó fejlesztése már lezárult, Serra teljes erővel a 2026-os 678-as projektre koncentrálhat.

Forradalmi motor és új mérnöki filozófia

A Ferrari 2026-os erőforrása radikálisan új alapokra épül. A maranellói mérnökök alumínium-ötvözetű hengerfejetfejlesztenek új, titkos szívórendszerrel, és elvetették a Wolf Zimmermann által korábban javasolt acélhengerfejes koncepciót, amely megbízhatósági gondokat okozott.

A Ferrari célja, hogy az új hajtáslánccal a hatékonyságban és a súlyelosztásban is előnyt szerezzen, és a Red Bull–Mercedes duó kihívójává váljon a hibrid éra új szakaszában.

A 678-as projekt: új remény a bajnoki címre

Az Auto Racer értesülései szerint a Ferrari már 2025 nyarán lefektette az új hátsó felfüggesztés architektúráját, amelyet az új motorral párhuzamosan fejlesztettek.
Az olasz lapok szerint a projekt „az elmúlt évtized legátfogóbb technikai újítása” lehet Maranellóban.

Ha a számítások beválnak, a Ferrari 2026-ban nemcsak visszatérhet a győzelmekhez, hanem akár a világbajnoki címért is újra harcba szállhat – lezárva ezzel a 2008 óta tartó nyeretlenségi korszakot.


Forrás:

Címkék:

További cikkek