1991. augusztus 25-én, napra pontosan 34 évvel ezelőtt, a Belga Nagydíjon mutatkozott be a Forma–1-ben minden idők egyik legnagyobb autóversenyzője, Michael Schumacher. Bár az első futama rövidre sikerült, már ekkor nyilvánvalóvá vált, hogy a német pilóta különleges tehetség.
Az út a Forma–1-ig
Schumacher 1989-ben harmadik lett a német F3-as bajnokságban, majd 1990-ben megnyerte a sorozatot, és a Makaói Nagydíjon is diadalmaskodott. A Mercedes támogatottjaként hamar a figyelem középpontjába került.
A nagy lehetőség 1991 nyarán érkezett: a Jordan istállónál megüresedett egy hely, miután Bertrand Gachot börtönbe került egy londoni incidens miatt. Így Schumacher 150 ezer dollár fejében megkapta az esélyt a bemutatkozásra.
A spái hétvége
A Jordan csapatot már a silverstone-i teszten lenyűgözte, de menedzsere, Willi Weber egy apró füllentéssel is segítette: azt állította, Schumacher jól ismeri a spái pályát, holott a német pilóta csak biciklivel járta be először a környezetet a hétvége előtt.
Ennek ellenére parádés teljesítményt nyújtott: az időmérő edzésen a 7. helyet szerezte meg, míg csapattársa, Andrea de Cesaris csak a 11. lett. Bár a versenyen kuplunghiba miatt már az első körben kiesett, Schumacher neve innentől mindenki számára ismertté vált.
A karrier, ami legendává vált
A szezon hátralévő részében a Benettonhoz igazolt, ahol már az első futamokon pontokat szerzett. 1992-ben megszerezte első dobogóját, majd győzelmét is, 1994-ben pedig megnyerte első világbajnoki címét.
Pályafutása során összesen:
-
7 világbajnoki címet nyert,
-
91 futamgyőzelmet aratott,
-
68 pole-pozíciót szerzett,
-
és 155 alkalommal állt dobogón.
Michael Schumacher azóta is a Forma–1 történetének egyik legnagyobb alakja, akinek neve egybeforrt a sportág aranykorával.