A hétvégén rendezik a Hungaroringen a 38. Magyar Nagydíjat, ami a második leghosszabb aktív sorozat a megrendezett futamok szempontjából a Forma-1 tekintetében. A vasárnapi futam napjára több mint 100 ezer jegy már elővételben elkelt, azaz a szervezők teltházra és bevételi csúcsra számítanak.
Azonban nemcsak a pályán, hanem a színfalak mögött is kemény küzdelem várható. Ugyanis a tárgyalások már hónapok óta zajlanak a Forma-1-es Magyar Nagydíj jövőjét illetően. Könnyen elképzelhető, hogy a mostani versenyhétvége során már a szerződéshosszabbításról is lesz lehetőség beszámolni. Mint azt Schmidt Ádám sportért felelős államtitkár elmondta, ennek a céldátuma 2032, akár egy további ötéves opcióval.
„Nem titok, az elsődleges feltétel ennek a megvalósulásához a korábban bejelentett fejlesztések határidőre történő végrehajtása" - fogalmazott Schmidt Ádám. Jelenleg Bahrein rendelkezik a leghosszabb szerződéssel, ami 2036-ig szól. Ausztrália 2035-ig, Katar 2032-ig szóló megállapodást kötött, Európában a Hungaroring rendelkezne a leghosszabb távú szerződéssel.
Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója bejelentette, a pályán elkezdődtek a felújítási munkálatok, a közművek a jövő év elejére teljes egészében megújulnak, de a bejárat korszerűsítése is zajlik már, ami jól jelzi, hogy a Hungaroring 38 év után megújul.
„A Liberty Media kemény feltételeket támaszt, amelyeknek igyekszünk megfelelni. A 2026-os futamra a főépületnek és a célegyenesben elhelyezkedő főlelátónak meg kell újulnia, ugyanakkor nehéz lesz úgy építkezni, hogy a 2024-es és a 2025-ös verseny is gond nélkül lebonyolítható legyen. Valószínű, hogy a jövőben csak hat európai futam marad majd a Forma-1-es versenynaptárban, ebbe a Hungaroring szeretne beletartozni" - közölte az elnök-vezérigazgató.