Ez az első ilyen visszaesés a járvány óta. A cég korábban már tett lépéseket, hogy visszacsalogassa a költségtudatos vásárlókat és azokat, akik az izraeli-gázai konfliktus miatti bojkott miatt távol maradtak - közölte a piacesprofit.hu.
Chris Kempczinski, a vállalat vezérigazgatója elmondta, hogy az árképzést "átfogóan újra kell gondolniuk" a gyenge eredmények miatt. Az Egyesült Királyságban például már bevezettek kedvezményes ajánlatokat, amelyek keretében három terméket lehet kapni 3 fontért, ahogy azt a BBC is megírta. A bejelentés után a cég részvényei több mint 3 százalékos emelkedést mutattak. Kempczinski szerint ezek az intézkedések segíthetnek a cég pénzügyi céljainak elérésében és a befektetők elvárásainak kielégítésében.
A vállalat több problémával is szembesül. A McDonald's a járvány után jelentősen megemelte az árait, például a Big Mac átlagos ára az Egyesült Államokban most 5,29 dollár, ami összhangban van az inflációval, de eltántorítja a vásárlókat. Kempczinski szerint az áremelések miatt "a fogyasztókat vásárlási szokásaik újragondolására késztették".
Sara Senatore, a Bank of America elemzője megjegyezte, hogy a McDonald's gyorsabban emelte árait, mint versenytársai, és ezzel a fogyasztók is tisztában vannak.
A cég közölte, hogy miközben a teljes bevétel változatlan maradt, a nyereség 12 százalékkal csökkent. Különösen az alacsonyabb jövedelmű vásárlók elvesztése aggasztó, mivel őket nem tudják pótolni a magasabb jövedelmű fogyasztók.