Kína légitársaságainak utasforgalma 620 millióra nőtt, megközelítve a járvány előtti szintet.
Tavaly 146,1 százalékkal 620 millióra nőtt a kínai légitársaságok polgári utasforgalma, majdnem elérve a 2019-es 660 milliós adatot, áll a Kínai Polgári Légügyi Hivatal jelentésében. A belföldi útvonalak domináltak, 591 millió utat tettek ki, ami 136,3 százalékos növekedés 2022-höz képest. Hongkong, Makaó és Tajvan viszonylatában 6,68 millió utas volt, ami 1324,7 százalékos növekedést jelentett.
A nemzetközi járatok forgalma 29,05 millió utasra ugrott, 1461,7 százalékkal több mint az előző évben. Összesen 5206 járatot szolgáltak ki, ebből 4583 belföldi és 623 külföldi viszonylatban. Az országban a közforgalmi repülőterek száma öttel 259-re nőtt, és közülük 38 repülőtér teljesített 10 milliónál nagyobb utasforgalmat. A belföldi repterek forgalmának 20 százalékát három reptér, Peking, Sanghaj és Kanton adta, melyek a külföldi utasforgalom 60,8 százalékát is lebonyolították.
A kínai polgári légiközlekedés 4270 lajstromozott közforgalmú repülőgéppel rendelkezett tavaly, ez 105-tel több, mint 2022-ben. Pénteken a China Eastern Airlines első "külföldi" útját teljesítette a kínai hazai gyártmányú C919-es repülőgép típussal, charter járatot teljesítve Sanghaj és Hongkong között.
A China Eastern Airlines május 27-én kapta meg hatodik C919-es repülőgépét a gyártó Commercial Aircraft Corp of China-tól (COMAC). Az elmúlt egy év folyamán a China Eastern öt C919-es gépe 2181 kereskedelmi járaton összesen 6990 órányi repülési időt teljesített, mintegy 300 ezer utast szállítva.