Az IKEA bútorlánc brit leányvállalatának nyeresége ötödével csökkent annak ellenére, hogy az augusztus 31-ig tartó évben 12 százalékkal nőttek az eladások.
Az emberek visszatértek a fizikai boltokba, az e-kereskedelmi-eladások az éves forgalom 35 százalékát tették ki, ami 10 százalékos csökkenés az egy évvel korábbi 45 százalékhoz képest. A cég arra figyelmeztet, hogy jövőre emelkednek az árak - írja a Retail Gazette.
A vállalat teljes forgalma 2,2 milliárd fontra (több mint 1000 milliárd forint) emelkedett, és ezzel először haladta meg a pandémiát megelőző szintet. A nyereség azonban az egy évvel korábbi több mint 61 millió fontról 50 millió fontra (23,1 milliárd forint) esett vissza. Ennek fő okai a növekvő energiaszámlák, a beszállítói árak emelkedése és a megnövekedett szállítási költségek - írja a lap.
Az IKEA bővíteni fogja bútor-visszavásárlási programját, amely már minden brit áruházban működik, és amelynek eredményeképpen már 28 000 darabot vittek vissza - tették hozzá.
„Versenyképesnek és megfizethetőnek kell lennünk, és nagyon keményen dolgozunk kínálatunk javításán." - mondta Peter Jelkeby, a brit IKEA kiskereskedelmi igazgatója.
A vállalat igyekezett a költségeket alacsonyan tartani és fenntarthatóbb módon kereskedni azáltal, hogy csökkentette a hulladék mennyiségét, ami az élelmiszerek esetében 50 százalékkal esett vissza, és elektromos járművekre állt át a házhozszállításoknál.