A Google már rutinos pénz befizetőnek számít Franciaországban: 2020 decemberében is hozzájárultak 100 millió euróval a gall költségvetéshez. Ezt a bírságot szintén a CNIL szabta ki az amerikai keresőóriásra, akkor is a cookie-k helytelen használata volt a büntetés kiváltó oka.
Mivel nem bizonyult elrettentő erejűnek az akkori bírság, ezúttal 150 millió euró megfizetésével próbálják a helyes útra terelni a vállalatot. A Facebook 60 millió euró befizetésével most debütál ezen a területen.
A bizottság megállapította, hogy facebook.com, a google.fr és az ugyancsak a Google tulajdonában levő youtube.com jóval nehezebbé tette a felhasználók számára a sütik használatának elutasítását, mint azok elfogadását.
Az amerikai óriáscégeknek 3 hónapjuk van a francia szabályozó hatóság elvárásainak megfelelő üzleti gyakorlatra való átállásra, azaz arra, hogy a cookie-k elutasítása is egy kattintással kivitelezhető legyen. Amennyiben a határidő lejártáig nem változtatnak gyakorlatukon, 100 ezer euró napi bírságra számíthatnak.
A Google-nak és a Facebooknak a személyre szabott hirdetések elhelyezése miatt rendkívül fontos a sütik használata révén szerzett információgyűjtés a felhasználókról. Éppen ezért a Google már közölte az AFP hírügynökséggel, hogy eleget tesznek a francia hatóság rendelkezésének a kiszabott határidő lejártáig.
Ezek a hirdetések ugyanis a cégek elsődleges jövedelemforrásául szolgálnak. Az Európai Unió keményen fellép az amerikai tech óriások ellen üzleti gyakorlatuk szabályozása érdekében, így a francia kormányzat Brüsszel támogatását élvezve hatékonyan tudja érvényesíteni elképzeléseit velük szemben.