Megkezdődik a 30 ezer forintos nyugdíjas élelmiszer-utalványok kézbesítése, amelyet a Magyar Posta Zrt. a szeptember 1. és október 15. közötti időszakban juttat el a több mint 2,3 millió jogosult számára – közölte csütörtökön a társaság.
A kézbesítés irányítószámok emelkedő sorrendjében történik, azaz a lakóhely szerinti postázás fokozatosan halad az ország különböző részei felé.
Kézbesítési szabályok és lehetőségek
A posta hangsúlyozta, hogy az utalványokat arra a címre viszik ki, amely a Magyar Államkincstár Nyugdíjfolyósító Igazgatóságának nyilvántartásában szerepel. Ha a címzett vagy meghatalmazottja nincs otthon, akkor:
- a kézbesítő értesítőt hagy a postaládában,
- az utalvány 10 munkanapig vehető át a megjelölt postán,
- ezt követően visszaküldik a küldeményt az Államkincstárnak.
A kézbesítést nem csak maga a nyugdíjas vagy meghatalmazottja, hanem helyettes átvevő (pl. házastárs), vagy közvetett kézbesítő (pl. idősotthon alkalmazottja) is átveheti, ha a címzett nem elérhető.
Mit tehet, aki nem kapta meg az utalványt időben?
Ha az utalványt nem veszik át a letéti időszakon belül, a küldemény visszakerül a Magyar Államkincstárhoz. Ebben az esetben:
- újbóli kiküldést lehet kérni, közvetlenül a Nyugdíjfolyósító Igazgatóságtól,
- a határidő november 14., eddig lehet pótlást igényelni.