A kormány döntése alapján 389,3 milliárd forintos költségvetéssel valósul meg a mohácsi Duna-híd és az ahhoz kapcsolódó úthálózat építése, amely az egyik legjelentősebb infrastrukturális fejlesztés lesz Magyarországon az elkövetkező években. A projekt célja, hogy a Duna magyarországi szakaszán egy új, modern híd kössön össze a Dunántúlt és az Alföldet - közölte a Telex.
A mohácsi Duna-híd megépítése évtizedek óta napirenden van, de mostanra került a megvalósítás küszöbére. A kormány által jóváhagyott költségvetés szerint a beruházás legnagyobb része 2025 és 2029 között fog realizálódni, míg az első kétmilliárd forintot már az idén elköltheti Lázár János építési és közlekedési miniszter a projekt előkészítésére. A híd és az azt összekötő úthálózat terveit a Speciálterv Építőmérnöki Kft. készítette, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. megbízásából.
A tervek szerint a híd három fő elemből áll: egy 756 méter hosszú ártéri és mederhíd, amely kétszer két sávos autóutat és kerékpáros utat biztosít, valamint a híd keleti és nyugati irányban történő összekötése az 51-es főúttal és az M6-os autópályával.
A beruházás kivitelezője Szíjj László, Magyarország egyik leggazdagabb embere, aki korábban is több jelentős infrastrukturális projektben vett részt. A kivitelezésre benyújtott ajánlatok között szerepelt a Strabag és a Swietelsky ajánlata is, amelyek 309,96 milliárd, illetve 316,028 milliárd forintról szóltak, de végül Szíjj László nyerte el a munkát.
A hídépítés költségvetése bruttó 389,3 milliárd forint, amelyből az állam mintegy százmilliárd forintot visszafizet magának áfa formájában.
Az új híd jelentősége nem csupán közlekedési szempontból fontos; a projekt a Duna menti régiók gazdasági fejlődését is előmozdítja. A mohácsi híd lesz a 21. a Duna magyarországi szakaszán, míg a 20., a kalocsai Duna-híd már lényegében elkészült, átadására idén nyáron kerül sor.