2025. június 1-jétől jelentősen átalakul Budapest éjszakai közlekedése: a főbb metróvonalak hosszabbított üzemidővel járnak, és ehhez több mint 40 nappali, valamint számos éjszakai felszíni járat menetrendje is igazodik – közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).
A teljes éjszakai hálózat reformjának első lépéseként az M2-es, M3-as és M4-es metrók menetrendje módosul, igazodva a megváltozott utazási szokásokhoz.
Mikor indulnak az utolsó metrók?
A módosított menetrend szerint:
Hétköznapokon:
-
M2: Deák Ferenc térről 0:00-kor indul mindkét irányba
-
M3: Újpest-központ felé 0:03-kor, Kőbánya-Kispest felé 23:56-kor indul
-
M4: Kálvin tértől Kelenföldre pedig 0:04-kor
Péntek és szombat éjjel:
-
M2: 1:00-kor a Deák Ferenc téren mindkét irányba
-
M3: Újpest-központ felé 1:03-kor, Kőbánya-Kispest felé 0:56-kor
-
M4: 1:04-kor indul a Kálvin térről Kelenföldre
Újratervezett felszíni kapcsolatok
A hosszabbított metróüzemhez több mint 40 nappali járat csatlakozik. A cél, hogy a külső kerületekbe is elérhető legyen az éjszakai közlekedés. Az érintett járatok között vannak villamosok (pl. 2-es, 3-as, 6-os), trolik (80-as), és buszok is (pl. 5-ös, 7-es, 105-ös, 200E).
Együttműködés a civilekkel és utasokkal
A BKK hangsúlyozta, hogy a hálózatfejlesztés nem zárt ajtók mögött zajlik: már 2024 decemberében konzultáltak civil szervezetekkel, és az utasok visszajelzéseit is beépítik a tervezésbe.
A Mobilitási Témacsoport 2025. május 7-i egyeztetésén újabb javaslatokat is bemutattak. A tervek társadalmi vitára kerülnek, a végleges menetrend kialakításába pedig az utasok véleményét is beépítik.
Mit jelent ez az utasoknak?
A módosítások célja, hogy Budapest minden pontja elérhető legyen az éjszakai órákban is, megbízhatóan, gyors átszállásokkal. A hosszabbított metróközlekedés javítja a munkába járók, szórakozóhelyekről hazatérők és az éjszakai műszakban dolgozók mobilitását.