A legutóbbi választások óta, 2024 júniustól 2025 márciusáig a politikai pártok összesen 1,3 milliárd forintot költöttek közösségi médiás hirdetésekre, főként a Meta-platformon (Facebook, Instagram, Messenger) - írja a Népszava. A költések mértéke jelentősen elmarad a tavalyi kampányokhoz képest, amikor öt hónap alatt 3,4 milliárd forintot szórtak el a pártok. A szakértők szerint ez még mindig egy magas összeg, főként a „békeidőkben”.
A Fidesz vezet a költések terén, összesen 1,1 milliárd forintot fordítva hirdetésekre a választások óta. A kormánypárt saját médiáira 500 milliót, politikusaira 252 milliót költött. Orbán Viktor külpolitikai témákra, mint Brüsszellel való konfliktus vagy a háborúból való kimaradás hirdetésére fordította a legtöbb pénzt.
A Tisza Párt 210 millió forintot költött, de Magyar Péter szinte semmit sem költött közösségi média hirdetésekre, mindössze 35 ezer forintot tavaly márciusban. Lévai Richárd marketingszakértő szerint Magyar Péter számára nehéz felépíteni a pártot, mivel jelenleg nem annyira ismert, mint Orbán Viktor, és kevesebb követővel rendelkezik, emiatt hirdetésekre sincs szüksége, mint a kormánypártnak.
Ez a jelenség arra is rávilágít, hogy a közösségi médiás jelenlét nemcsak a pénztől függ, hanem a pártok bázisának aktivitásától is. Míg Orbán Viktor több mint 1,3 millió követővel rendelkezik, a passzív felhasználók nagy része már nem követte aktívan a politikai tartalmakat.