Kiemelt kategóriák

Belföld
Gazdaság
Külföld
Kultúra
Sport
Tech
Életmód
Autó

További kategóriák

Szórakozás
Belföld

Vitézy Dávid öt pontban foglalta össze, hogy miért maradjon Budapesten a Közlekedési Múzeum

10perc.hu
2024. 07. 04.
Vitézy Dávid öt pontban foglalta össze, hogy miért maradjon Budapesten a Közlekedési Múzeum

Facebook-bejegyzésében öt pontban érvelt a Közlekedési Múzeum Budapesten tartásában Vitézy Dávid.

Vitézy Dávid öt pontban sorolta fel, miért tartja tévútnak, hogy az Építési és Közlekedési Minisztérium a debreceni BMW-gyár melletti szántóföldön építené fel az új Közlekedési Múzeumot. Véleménye szerint a lakosság egyharmada és a turizmus legnagyobb része Budapesten összpontosul, így itt van a legnagyobb közvetlenül elérhető közönség. Debrecen ezzel szemben csak a tizede a fővárosinak mind lakosság, mind turizmus tekintetében - közölte a Telex.

Vitézy szerint a főváros közlekedési szempontból az ország közepe, Nyugat- és Kelet-Magyarországról egyaránt jól megközelíthető. Ezzel szemben egy Debrecentől is tíz kilométerre fekvő szántóföldről akár 7-10 óra utazás is lehet. A múzeumot Budapesthez köti minden, a szakmai stábtól az egyetemi háttérig, valamint a magyar közlekedéstörténet legfontosabb eseményei is itt történtek. „És lássuk be, a magyar közlekedéstörténet legfontosabb történetei is a kisföldalattitól a villamosokig, a Csepeltől az Ikarusig, Széchenyitől Ganz Ábrahámig.”

Véleménye szerint a kormány korábban helyesen döntött, amikor a Városligetben bezárt múzeum helyett új helyet keresett az intézménynek, és erre méltó lett volna Kőbányán az Északi Járműjavító. Az ezzel kapcsolatos tervek kidobását súlyos károkozásnak tartja, nemcsak a tervezésre és előkészítésre elköltött 8 milliárd forint miatt, hanem a sok száz kiváló szakember munkája miatt is. „Nemcsak a tervekre és a terület előkészítésére elköltött mintegy 8 milliárd forint miatt, de sok száz kiváló szakember sok éves munkája miatt is.”

Vitézy érveit azzal zárta, hogy a kiválasztott helyszín még Debrecenbe költöztetés esetén is abszurd lenne. „Egy, minden városi szövettől távoli, gyalogosan és tömegközlekedéssel megközelíthetetlen területen nem lehet XXI. századi múzeumot csinálni, ez teljesen nyilvánvaló” – írta.

Csütörtökön jelent meg az új Közlekedési Múzeum pályázati dokumentációja, amelyből kiderült, hogy valóban a debreceni BMW-gyár mellett, egy szántóföldön épül fel a 14 ezer négyzetméteres létesítmény. A komplexum kevesebb mint felét, 6800 négyzetmétert foglalna el az állandó és időszaki kiállítás, és terveznek mellé mozit, oktatási központot, konferenciatermet, tesztpályát és hatalmas parkolót is.


Főkép forrása:
Akela3/Wikimedia Commons

További cikkek