2025. 12. 05.

382.03 Ft

327.47 Ft

Támogatás

Kiemelt kategóriák

Belföld
Gazdaság
Külföld
Kultúra
Sport
Tech
Életmód
Autó

További kategóriák

Szórakozás
Belföld

Vitézy Dávid öt pontban foglalta össze, hogy miért maradjon Budapesten a Közlekedési Múzeum

Vitézy Dávid öt pontban foglalta össze, hogy miért maradjon Budapesten a Közlekedési Múzeum
2024. 07. 04.
Fotó: Akela3/Wikimedia Commons

Facebook-bejegyzésében öt pontban érvelt a Közlekedési Múzeum Budapesten tartásában Vitézy Dávid.

Hirdetés

Vitézy Dávid öt pontban sorolta fel, miért tartja tévútnak, hogy az Építési és Közlekedési Minisztérium a debreceni BMW-gyár melletti szántóföldön építené fel az új Közlekedési Múzeumot. Véleménye szerint a lakosság egyharmada és a turizmus legnagyobb része Budapesten összpontosul, így itt van a legnagyobb közvetlenül elérhető közönség. Debrecen ezzel szemben csak a tizede a fővárosinak mind lakosság, mind turizmus tekintetében - közölte a Telex.

Vitézy szerint a főváros közlekedési szempontból az ország közepe, Nyugat- és Kelet-Magyarországról egyaránt jól megközelíthető. Ezzel szemben egy Debrecentől is tíz kilométerre fekvő szántóföldről akár 7-10 óra utazás is lehet. A múzeumot Budapesthez köti minden, a szakmai stábtól az egyetemi háttérig, valamint a magyar közlekedéstörténet legfontosabb eseményei is itt történtek. „És lássuk be, a magyar közlekedéstörténet legfontosabb történetei is a kisföldalattitól a villamosokig, a Csepeltől az Ikarusig, Széchenyitől Ganz Ábrahámig.”

Véleménye szerint a kormány korábban helyesen döntött, amikor a Városligetben bezárt múzeum helyett új helyet keresett az intézménynek, és erre méltó lett volna Kőbányán az Északi Járműjavító. Az ezzel kapcsolatos tervek kidobását súlyos károkozásnak tartja, nemcsak a tervezésre és előkészítésre elköltött 8 milliárd forint miatt, hanem a sok száz kiváló szakember munkája miatt is. „Nemcsak a tervekre és a terület előkészítésére elköltött mintegy 8 milliárd forint miatt, de sok száz kiváló szakember sok éves munkája miatt is.”

Vitézy érveit azzal zárta, hogy a kiválasztott helyszín még Debrecenbe költöztetés esetén is abszurd lenne. „Egy, minden városi szövettől távoli, gyalogosan és tömegközlekedéssel megközelíthetetlen területen nem lehet XXI. századi múzeumot csinálni, ez teljesen nyilvánvaló” – írta.

Csütörtökön jelent meg az új Közlekedési Múzeum pályázati dokumentációja, amelyből kiderült, hogy valóban a debreceni BMW-gyár mellett, egy szántóföldön épül fel a 14 ezer négyzetméteres létesítmény. A komplexum kevesebb mint felét, 6800 négyzetmétert foglalna el az állandó és időszaki kiállítás, és terveznek mellé mozit, oktatási központot, konferenciatermet, tesztpályát és hatalmas parkolót is.


További cikkek

Hirdetés

Friss cikkek

Népszerű cikkek

Budapest

Kapcsolódó cikkek