387.60 Ft

357.43 Ft

Támogatás

Kiemelt kategóriák

Belföld
Gazdaság
Külföld
Kultúra
Sport
Tech
Életmód
Autó

További kategóriák

Szórakozás
Belföld

Már nem is annyira "olcsó" az olcsó sör itthon! Csak januárban több mint 10 százalékkal drágult a folyékony kenyér

10perc.hu
2023. 03. 07.
Már nem is annyira "olcsó" az olcsó sör itthon! Csak januárban több mint 10 százalékkal drágult a folyékony kenyér

Éves alapon 30-40 százalékos drágulást mért a sörök piacán a Központi Statisztikai Hivatal 2023 első hónapjában, míg havi leosztásban meglehetősen egyenletes volt a tavalyi drágulás.

Az Unió élmezőnyébe tartozik Magyarország a sördrágulás tekintetében, sőt, mondhatni európai rekorderek lettünk a folyékony kenyér inflációjában. Ugyanakkor furcsa, de igaz: mindeközben visszaesett az olcsóbb sörökre a kereslet tavaly idehaza, tovább nőtt az igény a prémium és szuperprémium termékekre.

Éves alapon 30-40 százalékos drágulást mért a sörök piacán a Központi Statisztikai Hivatal 2023 első hónapjában. Havi leosztásban meglehetősen egyenletes volt a tavalyi drágulás, így az idén januári jelentős emelkedés meglehetősen kirívójegyzi meg a HVG.

Egy biztos, januárban 8–13 százalékkal drágultak a sörök a hazai boltokban. Azonban kivételt jelentenek a vendéglátóhelyeken kínált dobozos vagy csapolt sörtermékek, hiszen azok árszabása átlagosan "csak" 2 százalékkal csúszott feljebb az említett hónapban – írta a haszon.hu.


A csapolt sörök is drágultak Magyarországon     Fotó: Freepik


Európában nálunk drágult legjobban a sör a vizsgált időszakban. Mellettünk a képzeletbeli dobogó második fokán Litvánia áll 19,8 százalékos sörinflációval. A harmadik helyezett pedig Belgium, ahol 13,1 százalékkal növekedett a felsőerjesztésű ale, valamint 16,2 százalékkal az alsóerjesztésű láger sörök árszintje. Az EU-átlag 11–12 százalék.

A teljes forgalom 56 százalékát a középkategóriás sörök adták tavaly. Az olcsóbb termékek forgalma tavaly visszaesett 2021-hez képest, így a teljes piac 8,4 százalékát jelentették. Azonban hatodik éve töretlenül növekszik a prémium és szuperprémium sörök kereslete, amelyek a sörpiac 30 százalékát fedték le az előző évben.

Emellett az ízesített és ízesítetlen alkoholmentes sörök is nagyobb szeletet haraptak ki a sörtortából: 6 százalék környékén végeztek. Viszont a csökkentett alkoholtartalmú (2 százalék körüli) ízesített sörtermékek kereslete marginalizálódott, és 0,5 százalék alá csökkent. A kiszereléseket tekintve az aludobozos sörök vitték a prímet 69 százalékkal.

Főkép forrása:
Freepik

További cikkek