Kiemelt kategóriák

Belföld
Gazdaság
Külföld
Kultúra
Sport
Tech
Életmód
Autó

További kategóriák

Szórakozás
Belföld

Már nem is annyira "olcsó" az olcsó sör itthon! Csak januárban több mint 10 százalékkal drágult a folyékony kenyér

10perc.hu
2023. 03. 07.
Már nem is annyira "olcsó" az olcsó sör itthon! Csak januárban több mint 10 százalékkal drágult a folyékony kenyér

Éves alapon 30-40 százalékos drágulást mért a sörök piacán a Központi Statisztikai Hivatal 2023 első hónapjában, míg havi leosztásban meglehetősen egyenletes volt a tavalyi drágulás.

Az Unió élmezőnyébe tartozik Magyarország a sördrágulás tekintetében, sőt, mondhatni európai rekorderek lettünk a folyékony kenyér inflációjában. Ugyanakkor furcsa, de igaz: mindeközben visszaesett az olcsóbb sörökre a kereslet tavaly idehaza, tovább nőtt az igény a prémium és szuperprémium termékekre.

Éves alapon 30-40 százalékos drágulást mért a sörök piacán a Központi Statisztikai Hivatal 2023 első hónapjában. Havi leosztásban meglehetősen egyenletes volt a tavalyi drágulás, így az idén januári jelentős emelkedés meglehetősen kirívójegyzi meg a HVG.

Egy biztos, januárban 8–13 százalékkal drágultak a sörök a hazai boltokban. Azonban kivételt jelentenek a vendéglátóhelyeken kínált dobozos vagy csapolt sörtermékek, hiszen azok árszabása átlagosan "csak" 2 százalékkal csúszott feljebb az említett hónapban – írta a haszon.hu.


A csapolt sörök is drágultak Magyarországon     Fotó: Freepik


Európában nálunk drágult legjobban a sör a vizsgált időszakban. Mellettünk a képzeletbeli dobogó második fokán Litvánia áll 19,8 százalékos sörinflációval. A harmadik helyezett pedig Belgium, ahol 13,1 százalékkal növekedett a felsőerjesztésű ale, valamint 16,2 százalékkal az alsóerjesztésű láger sörök árszintje. Az EU-átlag 11–12 százalék.

A teljes forgalom 56 százalékát a középkategóriás sörök adták tavaly. Az olcsóbb termékek forgalma tavaly visszaesett 2021-hez képest, így a teljes piac 8,4 százalékát jelentették. Azonban hatodik éve töretlenül növekszik a prémium és szuperprémium sörök kereslete, amelyek a sörpiac 30 százalékát fedték le az előző évben.

Emellett az ízesített és ízesítetlen alkoholmentes sörök is nagyobb szeletet haraptak ki a sörtortából: 6 százalék környékén végeztek. Viszont a csökkentett alkoholtartalmú (2 százalék körüli) ízesített sörtermékek kereslete marginalizálódott, és 0,5 százalék alá csökkent. A kiszereléseket tekintve az aludobozos sörök vitték a prímet 69 százalékkal.

Főkép forrása:
Freepik

További cikkek