393.93 Ft

368.88 Ft

Támogatás

Kiemelt kategóriák

Belföld
Gazdaság
Külföld
Kultúra
Sport
Tech
Életmód
Autó

További kategóriák

Szórakozás
Belföld

A fogyasztók többsége inkább az előfizetést tartja a legjobbnak – Mondd, te mit választanál…

10perc.hu
2023. 02. 20.

Tízből hat budapesti szerint egyszerűbb havi díjat fizetni olyasvalamiért, amit rendszeresen használ az ember, mint alkalmanként.

A Wolt fővárosi felnőttek körében végzett reprezentatív kutatása szerint a budapestiektől egyáltalán nem idegen az előfizetés műfaja: legtöbbjük (64 százalék) egy-három előfizetéssel is rendelkezik, tízből csaknem hárman (28 százalék) pedig négy-hat szolgáltatást is ebben a formában vesznek igénybe. Ezek túlnyomórészt havonta megújulók (69 százalék), éves előfizetésről csak a válaszadók negyede (25 százalék) számolt be – írta az uzletem.hu.

Nem meglepő módon a legtöbb ilyen konstrukció a telefónia területére jellemző: ezt tízből kilencen (89 százalék) jelölték meg a megkérdezettek közül. Ettől alig marad el az internet (84 százalék), a televízió azonban már inkább (72 százalék).


A telefontulajdonosok 90 százalékban az előfizetést választják    Fotó: Pixabay


Egyre népszerűbbek a digitális szolgáltatások is. A válaszadók 33 százaléka vesz igénybe TV vagy videó streaming szolgáltatást, zene streaminget pedig 21 százalékuk. Utóbbinál többen vannak azok (29 százalék), akik egyéb digitális szolgáltatásokra fizetnek elő, például felhőtárhelyre vagy pénzügyi megoldásokra.

A megkérdezettek mindössze 11 százaléka fizet elő print újságra vagy online hírportálok tartalmára. Ez kiugróan magas (22 százalék) a felsőfokú végzettségűeknél, akiknél ez az előny az élelmiszerrel összefüggő szolgáltatásoknál is megmutatkozik: miközben az átlagos válaszadók 4 százaléka előfizetője valamilyen online bevásárlói felületnek, például termelői közösségnek vagy élelmiszer-platformnak, ez az arány a legiskolázottabbak esetén már 7 százalék.


Az emberek harmada akár négy vagy annál több szolgáltatásra is előfizet     Fotó: Pixabay


A felmérés szerint a nyitottsággal sincs gond, hiszen minden második megkérdezett (46 százalék) tartja elképzelhetőnek, hogy új szolgáltatásra fizessen elő. A megkérdezettek 49 százaléka nyilatkozott úgy, hogy az előfizetési díj akkor éri meg, ha az előfizetéshez valamilyen plusz (például kedvezmény vagy emelt szintű szolgáltatás) kapcsolódik.

Főkép forrása:
Freepik

További cikkek