A Wolt fővárosi felnőttek körében végzett reprezentatív kutatása szerint a budapestiektől egyáltalán nem idegen az előfizetés műfaja: legtöbbjük (64 százalék) egy-három előfizetéssel is rendelkezik, tízből csaknem hárman (28 százalék) pedig négy-hat szolgáltatást is ebben a formában vesznek igénybe. Ezek túlnyomórészt havonta megújulók (69 százalék), éves előfizetésről csak a válaszadók negyede (25 százalék) számolt be – írta az uzletem.hu.
Nem meglepő módon a legtöbb ilyen konstrukció a telefónia területére jellemző: ezt tízből kilencen (89 százalék) jelölték meg a megkérdezettek közül. Ettől alig marad el az internet (84 százalék), a televízió azonban már inkább (72 százalék).
Egyre népszerűbbek a digitális szolgáltatások is. A válaszadók 33 százaléka vesz igénybe TV vagy videó streaming szolgáltatást, zene streaminget pedig 21 százalékuk. Utóbbinál többen vannak azok (29 százalék), akik egyéb digitális szolgáltatásokra fizetnek elő, például felhőtárhelyre vagy pénzügyi megoldásokra.
A megkérdezettek mindössze 11 százaléka fizet elő print újságra vagy online hírportálok tartalmára. Ez kiugróan magas (22 százalék) a felsőfokú végzettségűeknél, akiknél ez az előny az élelmiszerrel összefüggő szolgáltatásoknál is megmutatkozik: miközben az átlagos válaszadók 4 százaléka előfizetője valamilyen online bevásárlói felületnek, például termelői közösségnek vagy élelmiszer-platformnak, ez az arány a legiskolázottabbak esetén már 7 százalék.
A felmérés szerint a nyitottsággal sincs gond, hiszen minden második megkérdezett (46 százalék) tartja elképzelhetőnek, hogy új szolgáltatásra fizessen elő. A megkérdezettek 49 százaléka nyilatkozott úgy, hogy az előfizetési díj akkor éri meg, ha az előfizetéshez valamilyen plusz (például kedvezmény vagy emelt szintű szolgáltatás) kapcsolódik.