A Vay nevű német startup idén távirányítású autómegosztó szolgáltatást indít Belgiumban, amely az ideális átmenet lehet a hagyományos autók és az autonóm járművek között - közölte az ITBusiness.
Az innovatív szolgáltatás során a járműveket egy távolban ülő sofőr irányítja, így a felhasználók egyszerűen egy alkalmazással hívhatják házhoz az autókat, majd parkolás nélkül hagyhatják ott őket az utcán.
A Vay együttműködik a belga Poppy autómegosztó platformmal, hogy bevezesse ezt a technológiát a több mint 2000 járműben. Az Ush nevű vezető nélküli rendszerek szakértője karbantartja és teszteli a távirányítású autóparkot, mielőtt azokat forgalomba állítják. A járműveket úgynevezett „teledriverek” vezetik, akik egy speciálisan kialakított állomásról irányítják az autókat, ahol vezetőüléssel, kormánykerékkel, pedálokkal és monitorokkal rendelkeznek, amelyek kilátást biztosítanak az autó elé és oldalára.
A teledriving technológia kényelmes alternatívát kínálhat a hagyományos autómegosztás helyett, növelve az autók használati idejét és ezzel a bevételeket. A Vay szerint a rendszerük megduplázhatja a járművek használatának idejét, ami jelentős előnyt jelenthet az üzemeltetők számára.
A távirányítású autózás a hagyományos és az autonóm járművek közötti köztes megoldásként szolgálhat. A Vay volt az első vállalat, amely sofőr nélkül üzemeltetett autót közúton Európában. „Az autóipari szintű teledriving alternatív utat kínálhat a biztonságos vezető nélküli közlekedéshez, mivel mindig egy emberi vezető irányít,” mondta Thomas von de Ohe, a Vay vezérigazgatója.
A vállalat tavaly 87 millió eurót gyűjtött be egy B sorozatú finanszírozási körben, ami jelzi a befektetők bizalmát a technológiában. A rendszer azonnal reagál a meghibásodásokra, és biztonságosan mérsékli a vészhelyzeteket. A jövőben a teledriving egy biztonságos és hatékony közlekedési módot kínálhat, amely gyorsabb utat jelenthet a piacra, mint a hagyományos autonóm járművek.