392.98 Ft

366.59 Ft

Támogatás

Kiemelt kategóriák

Belföld
Gazdaság
Külföld
Kultúra
Sport
Tech
Életmód
Autó

További kategóriák

Szórakozás
Autó

A legdrágább Suzuki, ami nem is az – Suzuki Across 2.5 PHEV GLX

10perc.hu/Kiss B. László
2022. 08. 10.
A legdrágább Suzuki, ami nem is az – Suzuki Across 2.5 PHEV GLX

Új szintet lépett a Suzuki, de valójában nem a saját erejéből. A hazánkban nagyon népszerű japán autógyártó voltaképpen átmárkázta a Toyota RAV-4 plug-in hybrid modelljét, s Across néven árulja Suzuki logóval. A drága ára miatt azonban ez nem lesz népautó nálunk.

Új magaslatokba jutott a Suzuki. Valószínűleg az európai károsanyag-kibocsátási normáknak való megfelelés miatt átlogózott Toyotákat kezdett forgalmazni a japán márka az öreg kontinensen. Az egyik ilyen az Across néven futó Toyota RAV-4, amelyen azért nem csak szimpla emblémacserét hajtottak végre.

A Suzuki Across orrát eltérő fényszóró és lökhárító különbözteti meg a nagy japán testvér nálunk is roppant sikeres modelljétől. A ködlámpájuk egyforma, de a ködlámpafészkük eltérő. Meg kell jegyezni, a Toyota crossovere jobban sikerült, csinosabb autó. Hátul csak a márkajelzés és a típusfelirat különbözik.

A Suzuki legnagyobb szabadidőautója azonban csak tölthető hibrid verzióban, egyféle felszereltségben és hat színben rendelhető. A plug-in hybrid Accros méretei természetesen ugyanazok, mint a RAV-4-é: hossza 4635, szélessége 1855, magassága 1690 mm. A tengelytáv 269 centiméter.

Szóval, jó nagy, kényelmes autó, és ez beülve az Acrossba, azonnal látszik. Remek a térkihasználás, fejedelmi a tér, és persze mondhatnánk, hogy ez alapelvárás egy ekkora járműtől, csakhogy összehasonlítva például a Ford Focus kombival, ami hosszabb, 4668 milliméteres, s abban már közel sem ennyire királyi a helykínálat.



És jó dolga van a hátul utazóknak is. A nagy tér mellett állítható a hátsó üléstámla, van légkiömlő és két rendes USB-töltő. Ugyanakkor a külső jobban eltér a Toyota SUV-jétől, mint a beltér. A márkaidentitást hiába keresünk, tulajdonképpen egy Suzuki-alkatrész sincs benne, csupán a központi kijelző menüjében cserélték a Toyota logót Suzukira, a kormányon az emblémát, s az ajtókba szerelt hangszórók, valamint a szőnyegek kaptak Across feliratot. Vagyis feleslegesen nem szórták a pénzt.

A belső amúgy rendben is van, a minőségérzet átlagos, de hasznosak a hagyományos nyomógombok, forgókapcsolók, nincs túlbonyolítva semmi. Az egyetlen fájó pont, ha már a logót megváltoztatták az érintőkijelzőben, akkor akár az elmaradott grafikáját is lecserélhették volna valami modernebbre. De nem tették, maradunk a 2000-es évekbe, ha a navigációt használjuk.


És persze a motorhoz sem nyúltak hozzá a Suzuki mérnökei. Arra azonban nem igazán volt szükség. Elöl a soros négyhengeres, 2,5 literes benzines és két villanymotor dolgozik, hátul egy villanyos az átmeneti összkerékhajtáshoz. A benzines erőforrás teljesítménye 185 lóerő, de ennél a kocsinál tényleg nem ez a lényeges pont, hanem villanymotor hatótávja, amiért a zöld rendszám jár hazánkban.

A 18,1 kilowattórás, folyadékhűtésű lítiumion akkucsomag kapacitása 50,9 amperóra. Tölteni alapáron kapott 230 voltos és Type 2-es kábellel lehet. Előbbivel a garázsban nagyjából 9 óra alatt tölthető fel nulláról, utóbbival és megfelelő töltőoszlopon vagy fali töltővel ez három óra alatt abszolválható, mert az akku 6,6 kilowattal tölthető.

A tisztán elektromos hatótávja papíron 75 kilométer, de azért ez sok mindentől függ. Egy napi városi használatra általában elegendő. Amikor elfogy a villanyáram, a benzinmotor diszkréten becsatlakozni a legnagyobb Suzuki hajtásába. Vezetni nagyon kényelmes és egyszerű ezt az autót, pont olyan, mint a RAV-4-et. A hibridmotor étvágya átlagos, 6 literes fogyasztással el lehet járni a Suzuki Across-szal.

De akármennyire is jó kocsi, az egészen biztos, hogy ez a Suzuki nem lesz a Mi autónk. Persze, az új autók is – mint minden – egyre drágábbak, de 21 millió forintért nem Suzukit vesznek az emberek. Pláne úgy, hogy 20 millióért akár a Mercedes GLC Coupé Plug-in Hybridet is hazavihetjük. Az egy jó kiinduló pont lenne, ha olcsóbban adnák, mint a hasonló felszereltségű Toyota RAV-4-et, de nem adják. Bizonyára nem is tudják, valószínűleg a Toyota sem engedné. Így azonban semmi esélye arra a sikerre, ami nálunk évtizedek óta jellemzi a márkát. Megmarad egy drága ritkaságnak.


Műszaki adatok:
Motor: 2487 cm3
Teljesítmény: 185 LE, 227 Nm
Végsebesség: 180 km/h
Gyorsulás 0-100 km/óra: 6,0 s
Vegyes fogyasztás: 6,1 l/100 km
Elektromos hatótáv: 75 km
Alapár: 21 250 000 Ft
Tesztautó ára: 21 250 000 Ft

Értékelésünk:
Külső: 4
Belső: 4
Ár/érték: 2

Előny/hátrány:
+ Jó futómű, kellemes belső, nagy tér, tisztességes zajszigetelés
- Elmaradott grafika a kijelzőben, nem vontathat, magas ár

Főkép forrása:
10perc.hu

További cikkek