392.98 Ft

366.59 Ft

Támogatás

Kiemelt kategóriák

Belföld
Gazdaság
Külföld
Kultúra
Sport
Tech
Életmód
Autó

További kategóriák

Szórakozás
Belföld

Itt az újabb kétharmad? A pedagógusok elutasítják a kormány által erőltetett minősítő rendszert

10perc.hu
2023. 03. 24.
Itt az újabb kétharmad? A pedagógusok elutasítják a kormány által erőltetett minősítő rendszert

A felmérés eredménye szerint a jelenlegi minősítési, tanfelügyeleti és értékelési rendszert rendkívüli módon elutasítják a tanárok.

Újabb, a kormány által erőltetett változás áll bukásra. Ugyanis a pedagógusok többsége elégedetlen a minősítési rendszerrel – derült ki a Pedagógusok Szakszervezete és a Forrás Társadalomkutató Intézet közös felméréséből. Az online kutatást 4110-en töltötték ki február 26. és március 16. között, így a készítők szerint az reprezentatívnak számít.

„A felmérés eredménye szerint a jelenlegi minősítési, tanfelügyeleti és értékelési rendszert "rendkívüli módon elutasítják" a pedagógusok” – mondta PSZ alelnöke.

Totyik Tamás emlékeztetett arra, hogy az Oktatási Hivatal adatai szerint több mint 12 ezer pedagógus "nem óhajtott" pedagógus I-ből pedagógus II fokozatba lépni. A minősítéshez szükséges portfólió elkészítése 80-100 órát vesz igénybe, a fizetésben viszont nettó 10-12 ezer forint többletet jelent, vagyis a befektetett munka és az ellentételezés nincs arányban.


A pedagógusok továbbra sem hátrálnak, a minősítő rendszerről is elmondták a véleményüket     Fotó: PSZ


A bérpótlékokról szóló kérdésre érkezett válaszok szerint a tanárok a büntető-jutalmazó értékelés helyett az objektíven megítélhetően elvégzett munkájukat szeretnék elismertetni. A többség szerint azokat a szempontokat kell figyelembe venni, amelyek a pedagógus szakmai kompetenciáján múlnak és objektíven megítélhetők. A pedagógusok nem támogatják, hogy az értékelésben számítson például az öltözködésük, a közösségi médiában megosztott tartalom vagy a dákjaik igazolatlan hiányzásainak száma.

Galgóczi Eszter, a Forrás Társadalomkutató Intézet alapítója elmondta, a pedagógusok a fejlesztő értékelést tartják a legjobbnak. A nevelők azt szeretnék, ha a munkájuk értékelésekor azok véleménye jelenne meg hangsúlyosan, akik a legpontosabban látnak rá a tevékenységükre. Elsősorban a saját véleményük, majd az intézményen belüli vezetők véleménye fontos a számukra, míg a szülők, diákok véleményét kevésbé tartják lényegesnek, a külső szakértők bevonását pedig szinte egyáltalán nem támogatják.

Főkép forrása:
Freepik

További cikkek